3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tizenkét pályázat érkezett a MÁV Cargo Zrt. privatizációs eljárásának első szakaszában - közölte a MÁV Zrt. A kérők között van az egyik legnagyobb esélyesnek tartott Deutsche Bahn is.

A pénteki határidőig tizenkét vállalat, illetve konzorcium adott be pályázatot a MÁV Cargo Zrt. privatizációs tenderén. A vasúttársaság közleménye szerint az elkövetkezendő hetekben a tulajdonosok képviselőiből álló értékelő bizottság megvizsgálja a pályázatok érvényességét, majd - a tervek szerint - augusztus közepéig kiválasztja azt a legfeljebb öt jelentkezőt, akik részt vehetnek a második fordulóban, és kötelező érvényű ajánlatot tehetnek. Utóbbi határideje 2007. október 19.

Mint ismert, a MÁV 2007. május 29-én hirdetett nyilvános, kétfordulós pályázatot a MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. teljes részvénycsomagjának értékesítésére. A társaság a részvények eladásával a vételár maximalizálását, a MÁV Cargo gazdálkodási hatékonyságának növelését, versenyképességének fokozását, a vasúti árufuvarozás ágazatának fejlesztését, a munkavállalók munkakörülményeinek javítását, valamint a dolgozói elkötelezettség növelését kívánja elérni.

A németeket tartják a legesélyesebbnek

Szakemberek az egyik legesélyesebb jelöltnek a Deutsche Bahn AG-t tartják, amely végül - az előzetes pletykákkal ellentétben - önállóan és nem egy orosz partnerrel közösen indult a pályázaton. Ígéretes páros lehet ugyanakkor a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma. A szakmai befektetők táborát erősíti egy cseh (Spedi-Trans s.r.o) cég, emellett elindult a tenderen a román államvasutak teherfuvarozó részlege (CFR Marfa) és a luxemburgi International Railway Systems is.

A privatizáció pikantériája, hogy az elmúlt időszakban lángolt fel a vita arról, el lehet-e adni állami kézben lévő cégeknek stratégiai vállalatokat. Miután a MÁV Cargót is ebbe a kategóriába lehet sorolni, elképzelhető, hogy a tenderen végül a pénzügyi befektetőket fogják preferálni. Közöttük a múlt héten bemutatkozott amerikai

Cargo Central Europe Konzorcium

mellett elsősorban európai cégek találhatók. Példaként említhetünk egy holland és brit befektetői csoportot, emellett a szomszédos országokból, így Szlovákiából és Romániából is érkezett ilyen típusú befektetői érdeklődés.

A MÁV Cargo egyes elemzések szerint

70-80 milliárd forintot ér

- pontos adat nincs, mert a társaság értékét felmérni hivatott tender félbeszakadt. Szkeptikusok ugyanakkor még ezt a piaci értéket is erősen megkérdőjelezik, mivel a MÁV Cargo csak vagonokkal rendelkezik, mozdonyokkal nem. Vagyis erőteljesen rá van utalva a MÁV vontatási üzletágára.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Német-orosz duó viheti a MÁV fuvarozási üzletágát A románokat is érdekli a MÁV Cargo A MÁV Cargo már megkapta a működési engedélyt Már szimatolnak a nagyok a vasúti szállítás körül

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!