"Miközben 1991-ben mindössze évi 500 ezer terméket állított elő a vállalat, mára ez a szám ötmillióra emelkedett. A hatékonyság nagyfokú növelése mellett a kapacitás kibővítésével sikerült a dolgozói létszámot megtartani, úgy hogy közben a cég környezetére is figyelt" - összegezte az elmúlt 15 év tapasztalatait Takács János, az Electrolux vezérigazgatója.
A vállalat az évforduló alkalmából a Corvinus School of Managementet kérte fel az eddigi magyarországi jelenlétének értékelésére, főképp a társadalmi felelőségvállalás szempontjából. A munkacsoport megállapította, hogy a cég több pénzt fektetett be, mint amennyit kivont az országból. 15 év alatt 74 milliárd forintot fektetett be, amiből a 2006-os ráfordítás mintegy 8 milliárdot tett ki.
Az Electrolux jelenleg összesen 4300 főt foglalkoztat Magyarországon nyíregyházi, jászberényi és budapesti kirendeltségeiben. Két éve a vállalat a teljes európai porszívógyártását Jászberénybe hozta.
Az Electrolux tevékenységét a hat hónapos kutatás szerzői környzetvédelmi és kulturális szempontból is kimagaslónak nevezték. Oktatási intézmények és alapítványok támogatására 2005-ben 50 millió forintot költött a vállalat.
Nem érkezett kevesebb tőke
Kiss Péter szociális és munkaügyi miniszter a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a befektetők továbbra is kitartanak Magyarország mellett, s a régióban központi szerepet szánnak hazánknak. Ezt mutatja - véleménye szerint -, hogy 2006 első felében 2,5 milliárd euró működőtőke érkezett az országba, ami nagyjából megfelel az egy évvel korábban, hasonló időszakban mért adattal.
Nagy V.
Menedzsment Fórum