1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európában tavaly 7,8 százalékkal esett vissza az új autók eladása a hitelválság és a vásárlási kedve hanyatlása miatt. Ezzel az értékesítés tizenöt éves mélypontra került - tette közzé csütörtökön az ACEA autóipari szakmai szövetség.

A legnagyobb havi csökkenést tavaly novemberben regisztrálták, amikor 25,8 százalékkal esett vissza az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest a térségben: az Európai Unióban - Málta és Ciprus kivételével -, illetve az Európai Szabadkereskedelmi Szövetséghez (EFTA) tartozó országokban.

A nyugat-európai piac nyolc százalékkal, az új uniós tagországok autópiaca csak egy százalékkal zsugorodott tavaly. Az ACEA adatai szerint tavaly a térségben 14 712 158 új autót helyeztek forgalomba.

A legnagyobb visszaesés a PSA Peugeot Citroen csoportnál következett be, 9,1 százalék, a Renault modellek értékesítése 6,9 százalékkal, a Fiatoké 5,5 százalékkal a Volkswageneké 4,4 százalékkal, a BMW-jé 3,5, a Daimleré 6 százalékkal.

A General Motors, a Chrysler és a Ford európai eladásai 13,9, 22,5, 5,2 százalékkal zsugorodtak, míg a Nissan 8,8 százalékkal növelte eladásait.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!