A kérdőíves értékelésben résztvevő pincék többsége jó ötletnek tartja a Nyitott Pince Napok akciót, mivel lehetőséget ad a tájegységek, borvidékek jellegzetes borainak bemutatására, a vendégkör bővítésére, jó reklámlehetőség, és nem utolsó sorban felhívja a figyelmet a kulturált borfogyasztásra.
Idén a betérő vendégeknek átlagosan 74,0 százaléka ismerte előzetesen az akciót. A válaszadó pincék összesen 5350 főt láttak vendégül az akció keretében, az összes résztvevő pince körülbelül 15 ezer vendéget fogadott. A legtöbb vendéget (az összes vendég 37,8 százakékát) a vidéki városokban található pincék fogadták.
Az ingyenes vagy kedvezményes borkóstolási lehetőség ösztönözte a vásárlást: a pincék 72,1 százaléka említette, hogy a betérő vendégek vettek is termékeikből. Szállást a pincék 18,6 százalékában, étkezést a pincék 39,5 százalékában vettek igénybe a vendégek. Szervezett pincelátogatáson a megkérdezett pincék 41,9 százalékban, egyéb programon 7 százalékban vettek részt az érdeklődők.
Az akció hatékonyságát mutatja, hogy a megkérdezettek 65,1 százaléka szerint az esemény hatására nőtt a pince ismertsége, és 76,7 százalékuk bízik a vendégkör bővülésében, a vendégek visszatérésében. Hasonló akciót 2007 során a pincék 20,9 százaléka tervez, áll a társaság közleményében.