A VW márka értékesítési igazgatója a WirtschaftsWoche beszámolója szerint arra számít, hogy az idén 3,5 millió autót fognak eladni, amire 1999 óta nem volt példa. A növekedést nemcsak a roncsprémium-rendszer meghosszabbításától várják a német autóipari csoportnál, szeretnék maguknak megszerezni az Egyesült Államokban a Chrysler és a General Motors márkakereskedőit is.
Pénteken a német parlament felsőháza (Bundesrat) is jóváhagyta az alsóház (Bundestag) által már elfogadott áprilisban kidolgozott javaslatot.
Jelentős az igény az országban arra, hogy úgynevezett roncsprémiummal ösztönözzék a környezetbarát autók vásárlását, egyben hozzájáruljanak az autópiac élénküléséhez is. A német nagykoalíció ezen igények kielégítése érdekében döntött úgy, hogy további 3,5 milliárd euróval 5 milliárd euróra növelik a roncsprémium év végéig történő kiterjesztéséhez szükséges pénzeszközöket.
MTI/Menedzsment Fórum