2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Francia lapjelentések szerint az Airbus szanálási terve több mint tízezer állást veszélyeztet: a Les Echos 10-12 ezer közötti számról értesült, ebből 3-4 ezer Franciaországban szűnne meg. Ugyanakkor a La Tribune tízezres számról szerzett tudomást.

A Les Echos szerint a szanálás nemcsak az 55 ezer Airbus-alkalmazott jelentős arányú csökkentésével járna, de a beszállítók harmincezres alkalmazotti állományát is megtizedelné.

Az Airbus anyacége, az EADS európai légi- űr- és védelmi konszern az eredeti tervek szerint kedden tette volna közzé a több milliárd eurós megtakarítást előirányzó szanálási program részleteit. A cég azonban hétfői közleménye szerint, lemondta ezt, arra hivatkozva, hogy további konzultációk szükségesek a programról. Újabb időpontot a terv ismertetésére vonatkozóan egyelőre nem jelöltek meg.

Louis Gallois Airbus-főnök ugyanakkor aláhúzta: a tervet mielőbb ismertetni kell, a dolgozóknak tisztán kell látniuk a cég és saját jövőjüket illetően. Ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy mielőbb megszületik a sürgősen szükséges konszenzus.

Dolgozók ezrei tiltakoztak

A cég vezetése vasárnap arról döntött, hogy az A380-as óriásgépet az Airbus hamburgi üzemében is tovább gyártják. Korábban olyan hírek röppentek fel, hogy a gyártást teljesen a franciaországi Toulouse-ba helyezik. Munkahelyük lehetséges elvesztése miatt tiltakozó gyűléseket tartottak dolgozók ezrei az Airbusokat szerelő EADS repülőgépgyártó konszern németországi és franciaországi üzemegységeiben már január óta.

Az üzleti válság veszélye azóta lebeg az EADS felett, hogy többször halasztani volt kénytelen A380 jelzésű modelljének jövőbeni szállítását, márpedig ezen gépekre már számos rendelést kapott. A gyártó dolgozói szerint a problémák a vezetés gyengeségeiből, belső harcaiból adódnak, ezért kell jelentős tőketámogatást szerezni, ezért lesz veszteséges üzleti év a 2006-os.

Közben a katari állami tulajdonban levő Qatar Investment Authirity tárgyalásokat folytat az EADS-ban történő részesedésvásárlásról. A megcélzott részesedés nagyságát egyelőre nem közölték. Mint arról az Mfor korábban beszámolt, a DaimlerChrysler ezzel ellentétben egy befektetési konzorciumnak ad el jelenlegi 22,5 százalékos EADS-részesedéséből 7,5 százalékot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!