Az Airbus anyacége, az EADS európai légi- űr- és védelmi konszern az eredeti tervek szerint kedden tette volna közzé a több milliárd eurós megtakarítást előirányzó szanálási program részleteit. A cég azonban hétfői közleménye szerint, lemondta ezt, arra hivatkozva, hogy további konzultációk szükségesek a programról. Újabb időpontot a terv ismertetésére vonatkozóan egyelőre nem jelöltek meg.
Louis Gallois Airbus-főnök ugyanakkor aláhúzta: a tervet mielőbb ismertetni kell, a dolgozóknak tisztán kell látniuk a cég és saját jövőjüket illetően. Ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy mielőbb megszületik a sürgősen szükséges konszenzus.
A cég vezetése vasárnap arról döntött, hogy az A380-as óriásgépet az Airbus hamburgi üzemében is tovább gyártják. Korábban olyan hírek röppentek fel, hogy a gyártást teljesen a franciaországi Toulouse-ba helyezik. Munkahelyük lehetséges elvesztése miatt tiltakozó gyűléseket tartottak dolgozók ezrei az Airbusokat szerelő EADS repülőgépgyártó konszern németországi és franciaországi üzemegységeiben már január óta.
Az üzleti válság veszélye azóta lebeg az EADS felett, hogy többször halasztani volt kénytelen A380 jelzésű modelljének jövőbeni szállítását, márpedig ezen gépekre már számos rendelést kapott. A gyártó dolgozói szerint a problémák a vezetés gyengeségeiből, belső harcaiból adódnak, ezért kell jelentős tőketámogatást szerezni, ezért lesz veszteséges üzleti év a 2006-os.
Közben a katari állami tulajdonban levő Qatar Investment Authirity tárgyalásokat folytat az EADS-ban történő részesedésvásárlásról. A megcélzott részesedés nagyságát egyelőre nem közölték. Mint arról az Mfor korábban beszámolt, a DaimlerChrysler ezzel ellentétben egy befektetési konzorciumnak ad el jelenlegi 22,5 százalékos EADS-részesedéséből 7,5 százalékot.