A megszorítások ellenére vásárlási láz tombol országszerte. A Marks&Spencer fővárosi és vidéki boltjaiban mintegy 40 százalékkal magasabb forgalmat regisztráltak, mint a tavalyi hasonló időszakban. A Tesco áruházaiban péntektől vasárnap estig több mint 10 milliárd forintot hagytak ott a vevők. A leggyengébbnek számító vasárnap is mintegy félmillióan keresték fel a lánc üzleteit. Bár a vevők száma nőtt, az átlagos költés stagnált, amit többek között a műszaki cikkek jelentős árcsökkenésének tulajdonítanak.
A napokban mindenhol megtöbbszöröződött az érdeklődők és a vásárlók száma. A bevásárlóközpontokban tomboló vásárlási láz a barkácsáruházakban kevésbé érzékelhető, sőt az éves árbevétel 10 százaléka helyett idén várhatóan csak 7 százaléka jut decemberre - tájékoztattak a Praktikernél, ahol ugyancsak az egy főre jutó vásárlások összegének csökkenését tapasztalják. Az olcsó asztali sókristály lámpa vezeti a toplistát, a második helyen a benzinmotoros láncfűrész áll, a bronzérmes akciós DVD-filmek előtt.
Győrött a karácsonyi vásárlások slágertermékei a műszaki cikkek. Miközben a kereskedők szerint a korábbi évekhez képest az idén ruhaneműre és cipőre kevesebbet költenek a karácsonyi vásárláskor az emberek. Keresettek egyebek között az LCD-s televíziók, a mobiltelefonok és a GPS navigációs rendszerek, írja a Népszabadság.
Tízmilliárdot költöttünk hétvégén a Tescóban
Érvényesült a plázák tömegvonzása: ahol sokan voltak, ott még többen lettek a karácsonyi költési hajrában. Rekordtömeg a Tescóban, rekordforgalom a Marks&Spencerben volt, számol be a Népszabadság.