3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tízmillió forintra bírságolta a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t, mert álláspontja szerint a cég 2006-ban és 2007-ben közzétett egyes reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

A GVH csütörtöki közleménye szerint a távközlési társaság a hirdetéseiben ígértnél kisebb letöltési sebességet biztosított internet előfizetőinek, illetve nem megfelelően tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy a meghirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírásával lehet szerződést kötni.

A GVH az eljárás során megállapította: miközben például az UPC hirdetéseiben az szerepelt, hogy a chello extreme csomag letöltési sebessége másodpercenként 10 240 kilobit, a chello professional csomagé pedig 20 480 kilobit, a mérési eredményekből az derült ki, hogy 2007. március 1. után a letöltési sebesség egyszer sem érte el a reklámokban megjelölt sebességet.

A GVH mindezek alapján megállapította, hogy a letöltési sebességre vonatkozó reklámígéretek nem voltak megalapozottak.

A GVH megállapította azt is, hogy az UPC az internet szolgáltatás áráról sem adott pontos tájékoztatást: a 2006-ban és 2007-ben reklámozott árakon ugyanis csak akkor lehet szerződni, ha a fogyasztó hűségnyilatkozatot ír alá. Ugyancsak hűségnyilatkozatot kellett aláírni, ha az ügyfél hozzá akart jutni a reklámozott ajándékokhoz, például a telefonkészülékhez vagy a hordozható DVD lejátszóhoz.

A közlemény szerint a GVH a bírság összegének megállapításakor a jogsértő reklámok megjelenésével kapcsolatos költségeket vette alapul. Ezen túl figyelembe vette az elért fogyasztói kör nagyságát, illetve a jogsértő magatartás időtartamát is. Súlyosító körülménynek minősült, hogy az UPC korábban már két alkalommal kapott elmarasztalást a fogyasztók megtévesztése miatt. Enyhítő körülménynek bizonyult viszont az, hogy az eljárás alatt a UPC igyekezett kárpótolni a hibabejelentéssel hozzá forduló fogyasztókat.

A társaság változtatott a hűségnyilatkozattal kapcsolatos kommunikációs gyakorlatán is, illetve a GVH álláspontjának megismerését követően módosított a konfigurációban beállított sebességen, azt például a chello professional termék esetében 22 megabitra állította be, így a fogyasztók számára elérhetővé vált a reklámozott sávszélesség.

A távközlési társaság ezen túlmenően a fogyasztói tudatosság erősítése érdekében vállalásokat is tett, ami a bírság körében szintén enyhítő körülménynek bizonyult.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!