2p

A Volvo globális személyautó-eladásaiban tovább nőtt a kínai piac súlya, és már látványosan megelőzi mind az amerikai, mind pedig a svéd eladásokat.

Jól teljesített a Volvo személyautó divíziója az idei év első négy hónapjában, hiszen több mint 145 ezres értékesítési volumenével 9,7 százalékkal szárnyalta túl az előző év azonos időszakát. A legnagyobb növekedést a kínai piacon érte el a márka, ahol 29,1 százalékkal több autót adtak el, és ezzel 16,41 százalékra nőtt az ország részesedése a globális eladásokból, jócskán megelőzve a 12,83 százalékot kitevő svédországi számokat.

Az összehasonlítás kedvéért: 2012-ben a svéd eladások 12,28, a kínaiak pedig 9,95 százalékot tettek ki. Az arányok egy év alatt megfordultak, és 2013-ban a svéd 12,21 százalék mellett a kínai részarány 14,29-re nőtt.


A Volvo-t hagyományosan a skandináv autógyártás egyik bástyájaként tartják számon, pedig 2010 márciusa óta a kínai Geely autóipari csoport tulajdonában van. A cég 1,8 milliárd dollárt fizetett a korábbi tulajdonos Ford-nak, melynek birtokába még 1999-ben került a Volvo 6,4 milliárd dollárért, de nem tudta nyereségessé fordítani.

A Volvo legnagyobb piaca egyékbént még mindig Nyugat-Európa, amely (Svédország nélkül) közel 40 százalékot vitt el. Az Egyesült Államokban 6,4 százalékkal kevesebb autót tudtak eladni áprilisig, így piaci súlya 2,17 százalékponttal visszaesett. Az előbbiekben fel nem sorolt országokban az összes személyautó 18,82 százalékát értékesíti a márka.

A Volvo eladásainak 28,8 százalékát a legkisebb terepjáró, az XC 60 adja. Őt követi a kompakt V40, illetve annak „terepjárósított” Cross Country változata 22,8 százalékkal. A felső-közép kategóriás kombi, a V60 14,1 százalékot visz el az eladásokból, míg nagyobb testvérei, a V70 és a XC70 12,3-at. A nagy kombi kedvelői egyébként fele-fele arányban választják a „sima” és az emelt hasmagasságú változatot. A hagyományos sedanok nem szerepelnek túl fényesen, az S60 10,3 százalékot adott az összeadásokhoz, a kínai piacra szánt változata plusz 3-at. Az S80-as 1,9, a hosszított változat 1,2 százalékot adott az összeladásokhoz. Az igencsak öregecske XC90 4,9 százaléka meglepő, mert a modell már finoman szólva is megérett a cserére.

Míg a Volvo személyautó üzletága a 2012-es évet még – mai árfolyamon - 18,3 milliárd forintos veszteséggel zárta, 2013-ban már 32,5 milliárdos nyereséget termelt.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!