Az első hat hónapban 30,2 milliárd forint értékben adtak el autópálya-matricát, szemben az egy évvel korábbi 26,3 milliárd forinttal, 2008-tól azonban már csak e-matricát lehet vásárolni. Az ÁAK tájékoztatása szerint az e-matricák eladásában egyre nagyobb hányadot képvisel a virtuális - interneten, bankkártyás fizetéssel, mobiltelefonon keresztüli - értékesítés.
Tavaly az első félévében a teljes értékesítési volumen kevesebb mint öt százalékát tették ki virtuális tranzakciók, 2008-ban ez az arány hét százalék fölé nőtt, és 93 százalékot tesz ki a hagyományos vásárlás. A matricák virtuális értékesítéséből származó bevétel 3,26 százalékát tette ki a teljes árbevételnek.
Az első félévben a legszembetűnőbb emelkedés a tehergépjárművek számára árusított, D2, D3 és D4-es kategóriában kapható egy napos e-matricánál mutatkozott, ebből a típusból 27 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak.
Némi visszaesés tapasztalható a heti e-matricák értékesítésében, mivel ebből a kategóriából az előző év azonos időszakához képest mintegy négy százalékkal vásároltak kevesebbet az autósok. A négy napos, a havi és az éves e-matricák forgalma 10-11 százalékkal nőtt az első félévben.
Az ÁAK szerint az értékesítési darabszámok és az árbevétel általánosan növekvő tendenciája mögött az autópályák forgalmának emelkedésén kívül a gyorsforgalmi úthálózat bővülése, valamint az úthasználati díj fizetésének egyes főutakra kiterjesztése áll.
A matricabevételek a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) által üzemeltetett Útpénztár költségvetésének bevételi oldalát gyarapítják, és így azokat a közúthálózat üzemeltetésére és fenntartására fordítják.