A tavalyi, 49,88 milliárd euró után 2014-re az 50 milliárdos határt valamelyest meghaladó árbevételt vár a társaság, amely az előző évinél 6,2 százalékkal kisebb, 5,03 milliárdos működési eredményt mutatott ki.
Az adózás előtti eredmény 5,323, az adózás utáni pedig 4,014 milliárd euró volt. Az 1 millió 575 ezer 480 kiszállított Audival a cég két évvel a tervezett 2015-ös időpont előtt lépte át a másfél millió darabos határt. A bevételarányos profitráta 11-ről 10,1 százalékra csökkent, de így is meghaladta a 8-10 százalékos stratégiai célt.
A németországi eladások 5 százalékkal estek vissza, és éppen meghaladták a negyedmillió darabot, Európa többi államába 482 ezer autót szállítottak ki, ami 4,1 százalékos bővülés. Itt a legnagyobb, 14,9 százalékos növekedést Nagy-Britannia hozta 142 ezer kocsival, míg az olasz piacon 6,1 százalékkal kevesebb, 47 ezer Audi fogyott.
Kína csaknem 492 ezer darabbal 21,2, Japán 28 ezer 735 Audival 20,1, míg az Egyesült Államok 158 ezer autóval 13,5 százalékos növekedést hozott. Az Audi tulajdonában lévő Lamborghini-ből 2127 talált tavaly gazdára a világban, ez 2,1 százalékos emelkedés.
Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke kiemelte: "az Audi ma kedveltebb, mint bármikor valaha", a márka a 2007 óta harmadával zsugorodó, a mélypontot tavaly elérő európai piacon a három nagy prémiummárka közül az egyetlen volt, amely növekedni tudott. Ezzel Európa az Audi legerősebb piaca és a vállalat a kontinens legerősebb prémiummárkája - tette hozzá. Kiemelte: tavaly tizedével, 3,6 milliárd euróra növelték azt az összeget, amit a márka jövőbeni sikerének fokozásába fektettek.
Axel Strotbek, az Audi AG igazgatóságának pénzügyekért és szervezetért felelős tagja megjegyezte: tavaly is kihívásokkal teli környezetben működött a társaság, amelynek eladásait elsősorban az új A3-as kompakt prémium modellek, valamint a Q-sorozat SUV-autói fokozták.
Az Audi-csoport tavaly 73 ezer 751 munkatársat alkalmazott világszerte, ami 7,2 százalékkal több a 2012-es záróadatnál. Ebből háromezernél is több álláshely Németországban létesült.
Egy müncheni rendezvényen újságírók előtt Rupert Stadler hétfő este beszélt arról, hogy az idei lesz az első év, amikor több autót készítenek a konszern külföldi üzemeiben, mint németországi gyáraiban. Konkrét adatok említése nélkül hozzátette: tavaly a társaság "komoly ütemet diktált", ennek egyik eredménye, hogy 2016-ra világszerte 14 helyszínen gyártanak majd autókat, a Ducati révén három üzemben pedig motorkerékpárokat. Közlése szerint 2018-ra éri el a 80 ezres alkalmazotti létszámot a társaság, a kétmilliós gyártási darabszámot pedig 2020-ban teljesítik.
MTI