5149 új autót regisztráltak októberben Magyarországon, amelynél nagyobb havi érték utoljára 2009 júniusában volt a Jato Dynamics adatai szerint. Az októberi szám szeptemberhez képest 10, míg az egy évvel korábbi értékhez viszonyítva 26,3 százalékos növekedést jelent. Igaz, ez ugyan némi dinamikavesztést mutat, hiszen szeptemberben még 32 százalékos bővülést láthattunk éves alapon (lásd: A Matolcsy-féle gázfröccs után csúcsugrás az autópiacon), de a többi paraméter ismeretében kijelenthetjük, hogy a múlt havi kiugró érték a 2012-es alacsony szeptemberi számnak, vagyis bázishatásnak volt köszönhető.
Az 5149-es szám azért is örömteli, mivel azt jelentősebb külső segítség nélkül érte el a piac. Az MNB-féle Növekedési Hitelprogram nyári fázisában az olcsó hiteleket ugyanis gépjárművek vásárlására is fel lehetett használni (lásd: Boldoggá tette nyáron Matolcsy az autókereskedőket). Ez a lehetőség augusztus végétől megszűnt, így a piac "önjáró" módon érte el a többéves csúcsot.
Az idei évben eddig összesen 46 377 személygépkocsit regisztráltak idehaza, ami 6 százalékos bővülés a tavalyi első 10 hónap adatához képest. Ha 12 hónapot nézünk meg visszafelé, akkor 56130–as évesített számot láthatunk, amely szintén többéves csúcs.
Az értékesített személygépkocsik számottevő aránya még mindig céges vásárlás, a Jato szerint 73 százalékot tesz ki. Ennek megfelelően elsősorban azok a márkák, illetve modellek a sikeresek a magyar piacon, amelyek a flottavásárlási követelményeknek leginkább meg tudnak felelni. Az élen a Skoda Octavia áll 277 darabos októberi, illetve 2596 darabos éves értékesítéssel. Meglepetés ugyanakkor, hogy az idei évesített adatokban a második, illetve harmadik helyen szereplő Opel Astra, illetve Ford Focus nem hasított októberben, előbbi hetedik, utóbbi ötödik lett. A Suzuki SX4, a VW Golf és a Dacia Duster is eléjük tudott kerülni.
mfor.hu