2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Airbus nyugat-európai repülőgépgyártó konzorcium több ezer dolgozója tüntetetett pénteken Németországban, Spanyolországban, Nagy-Britanniában és Franciaországban az európai akciónapon tiltakozásul a Power 8 néven útjára bocsátott átalakítási terv keretében hat európai üzemben tervezett 10 ezer munkahely-megszüntetés miatt.

Az európai repülőgépgyártó, az Airbus Toulouse melletti székhelyén, Blagnacban 5500 és 7000 közé volt becsülhető a péntek délelőtti tüntetésen részt vevők száma, míg Nantes-ban és Saint-Nazaire-ben megközelítőleg 1400-an követelték az átalakítás terv visszavonását. A francia fővárosban néhány száz Airbus-dolgozó vonult fel, akikhez egy belga küldöttség is csatlakozott az Airbus tulajdonosa, az EADS vállalatcsoport párizsi székháza előtt.

Németországban több ezren vonultak fel Hamburg belvárosában, a szervezők összesen 10 ezer résztvevőre számítanak a nap folyamán. A laupheimi gyár épületei körül több, mint kétezren alkottak emberláncot, egy Airbus feliratú vörös szívet tartva. Spanyolországban a CC.00 és UGT szakszervezet az Airbus kilencezer dolgozóját egy órás munkabeszüntetésre szólította fel.

Az Airbus a következő négy évben 5 ezer állományi dolgozó és 5 ezer szerződéses alkalmazott elbocsátását tervezi. Országonkénti bontásban: Franciaországból mintegy 4300, Németországból 3700, Nagy-Britanniából 1600, Spanyolországból 400 fő kényszerül távozni az Airbus üzemekből.

Az Airbus jelenleg 56 ezer embert foglalkoztat, ebből 22 ezret Franciaországban és 21 ezret Németországban, a fő termelőhelyeken; 5 ezres állományi elbocsátás 9 százalékot meghaladó leépítést jelent. A szakszervezetek eredetileg egy nagy megmozdulást terveztek Brüsszelben, de végül a decentralizált akciók mellett döntöttek.

A Nehézipari Európai Szövetség cáfolta, hogy ennek oka szakszervezeti megosztottság lenne; szerintünk egyszerűen anyagi nehézségek merültek fel a tiltakozás egy helyre való szervezését illetően.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!