2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár az Apple következő okostelefonját a várhatóan nagyobb kijelzővel érkező 6. generációs iPhone-t óriási várakozás előzi meg, a jelenlegi modellek még mindig kapósak.

35,2 millió iPhone-t értékesített az Apple a június végén zárult harmadik pénzügyi negyedévében ("naptárilag" második negyedév), amely 13 százalékkal, közel 4 millió darabbal több, mint az egy évvel korábbi értékesítési volumen. A növekedés már csak azért is figyelemreméltó, mert az Apple már rég nem vezet fényévekkel a konkurens gyártók előtt, és sokan kivárhatnak a két különböző, a jelenleginél nagyobb méretű telefonok érkezéséig.

Az iPad eladások 9 százalékkal, 1,3 millió darabbal estek vissza tavalyhoz képest, ez 13,2 millió táblagépet jelent. Jól teljesítettek viszont a Mac-ek, 18 százalékkal nőtt az értékesítési volumen és 4,4 millión állt. Az iPod viszont már messze nem olyan népszerű, mint évekkel ezelőtt és 36 százalékot esett vissza alulról közelítve a 3 milliós határt.

Bár az elemzői várakozások 38 milliárd dolláros negyedéves bevételről szóltak, a cég ettől elmaradt, és 37,4 milliárdot tudott kitermelni, azonban ez is 6 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi adat. A cég adózás utáni eredménye 12 százalékkal 7,7 millió dollárra nőtt a korábbi 6,9 millió dollárról. A részvényenkénti eredmény 1,28 dollár lett, amely magasabb, mint az elemzők által prognosztizált 1,23 dollár. A befektetők számára különösen fontos árrés 39,3 százalékra nőtt a korábbi 36,8-ról.

A bevétel növekedése egyébként a kínai piacon volt a legmagasabb 28 százalékkal, Amerikában mindössze 1, Európában pedig 6 százalékos volt a bővülés.

A cég bevételeinek több mint felét talán nem meglepő módon az iPhone adja, míg a táblagépek 15,7, a Mac gépek pedig 14,8 százalékot hoznak. Az iTunes, illetve a szoftveres szolgáltatások 12 százalékkal részesedtek, a kiegészítők 3,5, míg az iPodok szerény 1 százalékkal.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!