35,2 millió iPhone-t értékesített az Apple a június végén zárult harmadik pénzügyi negyedévében ("naptárilag" második negyedév), amely 13 százalékkal, közel 4 millió darabbal több, mint az egy évvel korábbi értékesítési volumen. A növekedés már csak azért is figyelemreméltó, mert az Apple már rég nem vezet fényévekkel a konkurens gyártók előtt, és sokan kivárhatnak a két különböző, a jelenleginél nagyobb méretű telefonok érkezéséig.
Az iPad eladások 9 százalékkal, 1,3 millió darabbal estek vissza tavalyhoz képest, ez 13,2 millió táblagépet jelent. Jól teljesítettek viszont a Mac-ek, 18 százalékkal nőtt az értékesítési volumen és 4,4 millión állt. Az iPod viszont már messze nem olyan népszerű, mint évekkel ezelőtt és 36 százalékot esett vissza alulról közelítve a 3 milliós határt.
Bár az elemzői várakozások 38 milliárd dolláros negyedéves bevételről szóltak, a cég ettől elmaradt, és 37,4 milliárdot tudott kitermelni, azonban ez is 6 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi adat. A cég adózás utáni eredménye 12 százalékkal 7,7 millió dollárra nőtt a korábbi 6,9 millió dollárról. A részvényenkénti eredmény 1,28 dollár lett, amely magasabb, mint az elemzők által prognosztizált 1,23 dollár. A befektetők számára különösen fontos árrés 39,3 százalékra nőtt a korábbi 36,8-ról.
A bevétel növekedése egyébként a kínai piacon volt a legmagasabb 28 százalékkal, Amerikában mindössze 1, Európában pedig 6 százalékos volt a bővülés.
A cég bevételeinek több mint felét talán nem meglepő módon az iPhone adja, míg a táblagépek 15,7, a Mac gépek pedig 14,8 százalékot hoznak. Az iTunes, illetve a szoftveres szolgáltatások 12 százalékkal részesedtek, a kiegészítők 3,5, míg az iPodok szerény 1 százalékkal.
Szász Péter
mfor.hu