Az idén 150 ezer magyar szervezett turista járt Görögországban, összesen 400 ezer vendégéjszakát töltve ott, tavaly még 130 ezer volt a számuk - mondta Szpirosz Gaszparinatosz, a görög turisztikai minisztérium nemzetközi kapcsolatok osztályának vezetője az MTI-nek szombaton Budapesten, ahova a görög turisztikai marketing sorozat befejező eseményének szánt gasztronómiai hét alkalmából érkezett.
Az osztályvezető elmondta, hogy a gazdasági válság ugyan a turizmusra kisebb hatással volt Görögországban, mint más ágazatokra, de még így is a külföldi turisták számának 8 százalékos csökkenését okozta. Az utóbbi években mintegy 17 millió külföldi járt évente a balkáni országban, az idén 15 millió. Különösen kellemes eredmény ennek tükrében, hogy a magyar utasok száma emelkedett, Magyarország részesedése így már 1,5 százalék a görög beutazó turizmusból - tette hozzá az osztályvezető.
Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a válság egyik fő tanulsága: az idegenforgalomban a minőség a legfontosabb mutató, ennek pedig elengedhetetlen része a szakoktatás fejlesztése. Szavai szerint az idegenforgalmi marketingben is középpontba kell helyezni a minőségi szolgáltatásokat, ez jellemezte az idén a magyarországi görög idegenforgalmi kampánysorozatot.
Görögország tavasszal, az Utazás 2009 kiállítás díszvendége volt, majd egy nagyszabású hajós rendezvényen népszerűsítették a balkáni országot. Görögország csodáit Budapest utcáin bemutató szabadtéri plakát kiállítás is volt, és a nyáron a Nagyvásárcsarnokban is tartottak görög napokat. Ezt követte a gasztronómiai hét, a Görög Köztársaság Budapesti Nagykövetségének és a Görög Idegenforgalmi Hivatal bécsi képviseletének szervezésében november 16-21.
MTI/Menedzsment Fórum