A külügyi és külgazdasági államtitkár rámutatott: ma Magyarországon mintegy 600 gépjárműipari vállalkozás tevékenykedik, ezek 54 százaléka hazai tulajdonban van, több mint százezer embernek adnak munkát, és az általuk előállított termelési érték meghaladja a 15 milliárd eurót. Magyarországon működik és termel az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki - sorolta a nagy cégeket a politikus.
Az autóipar azért is fontos a nemzetgazdaság szempontjából, mert egy beruházás soha nem áll meg önmagában, mindig újabb és újabb beruházásokat generál - jegyezte meg Szijjártó Péter.
Franciso Segura Hervás, a Segura Csoport elnöke felidézte: cégük 2005-ben határozta el, hogy kilép a nemzetközi színtérre. Szolnokra a kiváló logisztikai, főként vasúti adottságok, a jól képzett munkaerő, valamint az állami és önkormányzati támogatás miatt esett a választásuk, amit azóta is jó döntésnek tartanak. Az új, 23 millió eurós zöldmezős beruházással épült autóalkatrész-gyár 120 embernek ad munkát. A cég beszállítója a Ford, az Audi, a Volkswagen márkának.
Szalay Ferenc a város fideszes polgármestere arról beszélt, hogy a Tisza-parti településen a rendszerváltást követően a több tízezer embernek munkát adó nagy állami vállalatok, így a vegyiművek, a bútorgyár, a papírgyár, és a cukorgyár, sorra zártak be, ezért egy új ipari struktúra alapjait kellett megteremteni. Ennek jegyében az elmúlt években sikerült több külföldi vállalkozást a városba csábítani, itt működik a svájci Stadler, az amerikai Eagle Ottawa, az ír McHale, és immár a spanyol Segura cég is - mondta.
A spanyol Grupo F. Segura 2007 novemberében jelentette be Szolnokon, hogy autóalkatrész-gyártó üzemet épít az ipari parkban. Az F. Segura Hungária Kft. gyárában elsősorban sajtolt és hegesztett autóalkatrészeket készítenek.
A családi vállalkozásként működő, valenciai székhelyű céget 44 éve alapították. Spanyolországban négy gyáruk működik, képviseletük van Lengyelországban, Portugáliában és Törökországban is. Első külföldi termelő üzemük azonban Szolnokon épült.
MTI