A közlemény szerint a szegmensben az átlagos fogyasztói ár 4-6 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban az előző hasonló periódushoz képest. A tisztítószerek legnagyobb hányadát a hipermarketekben értékesítik, a WC-tisztítónál és tisztítókendőnél egyaránt 36 százalék a hipermarket részaránya, a súrolószernél 26 százalék.
A szupermarketek és diszkontok a WC-tisztítók és tisztítókendők piacán rendelkeznek a legnagyobb - 20 százalék feletti - részesedéssel. A közlemény felhívja a figyelmet a vegyi áru szaküzletek erősödő pozíciójára, a tisztítókendők esetében 42 százalékra, a padlótisztítónál pedig 31 százalékra emelkedett a piaci részesedésük.
A háztartási tisztítószerek legnagyobb szegmense a mosogatószer, amelynek bolti eladása öt százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, és majdnem eléri a 9 milliárd forintot.
A WC-tisztítók értékesítése 10 százalékkal nőtt, és immár közeledik az évi 5 milliárd forinthoz. A konyhai és fürdőszoba tisztítók 3 milliárd forintot meghaladó piaca egy százalékkal bővült, a szóban forgó időszakban. A súrolószerek másfél milliárd körüli eladásainál négy százalék csökkenést regisztrált a Nielsen.
Az ablaktisztítók továbbra is négy százalék mínuszt mutatnak. Az évi 1 milliárd forintnál kisebb forgalmú szegmensek közül a padlótisztítóknál stagnálás után két százalék pluszt, míg a konyhai törlőkendőknél 23 százalék a növekedés mértéke.