2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A mosószer kiskereskedelmi forgalma értékben 10 százalékkal nőtt tavaly a 2006-ban mérthez képest és meghaladta a 37 milliárd forintot - közölte a Nielsen piackutató az MTI-vel.

A közlemény hangsúlyozza, hogy az értéknövekedés ellenére mennyiségben két százalékkal csökkent a forgalom.

A piaci trendeket jelentősen befolyásolta a kompakt termékek térnyerése. A prémium mosószerek árának ugrásszerű emelkedése az összes termék átlagárát a 2006 november-decemberi 394 forintról 505 forintra emelte tavaly.

A kategória mennyiségben mért forgalmán belül 4 százalékponttal, 76 százalékra csökkent a por állagú mosószer kiskereskedelmi eladása tavaly, az előző évhez képest, így mind a folyékony, mind a zselé 10 százalékról 12 százalékra bővítette piaci részesedését - közölték.

A kereskedelmi márkák részaránya a tavalyi kéthavi periódusokban 14-16 százalék között mozgott szemben az egy évvel korább1 10-15 százalékkal.

A mosószerek zömét a nagy eladóterű üzletekben adják el. A hipermarket mennyiségben mért piaci részesedése 46, a 401-2.500 négyzetméteres csatornáé pedig 27 százalékvolt tavaly. Az előző mutató 2 százalékkal, utóbbi 1 százalékkal haladja meg a tavalyelőttit. Alacsony, de stabil az 50 négyzetméteres és kisebb, valamint a vegyiáru szaküzletek részaránya - áll a közleményben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!