A piackutató felmérése szerint ebben az időszakban értékben számolva16 százalékkal bővült a piac az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az eladott csokoládé mennyiség 45 százalékát a szeletes áruk tették ki, 14 százalékot képviselt a nem alkoholos egyfajta praliné, 11 százalékkal részesedett a sima táblás termék.
A legtöbb csokoládét, az összes mennyiség mintegy egyharmadát a 401-2500 négyzetméter közötti bolttípusban adták el. A szeletes csokoládénál figyelemre méltó a hagyományos, 400 négyzetméteres és annál kisebb üzletek magas, 46 százalékos részaránya.
A kereskedelmi márkás termékek piaci részesedése táblás csokoládénál a legmagasabb, mennyiségben 21 százalékot ért el 2007 december-2008 januárban. Pralinénál a mutató 20, szeletes csokoládénál pedig 15 százalékos.
Az átlagos fogyasztói árak eltérő mértékben emelkedtek. Egy kilogramm csokoládé fogyasztói átlagára szeletes terméknél 3 százalékkal, 2163 forintra nőtt december-januárban, az előző hasonló periódushoz képest. Ugyanakkor kilenc százalékos emelkedést regisztráltak a nem alkoholos, egyfajta pralinénál. A sima táblás csokoládénál plusz 13 százalékos áremelkedést mértek, tíz deka sima táblás csokoládé átlagosan 164 forintba került december-januárban.