2001. február 13. 11:00

Minden eddiginél nagyobb, több mint 70 honlapot átfogó online életmód kutatás kezdődött a magyar interneten hétfőn.

Minden eddiginél nagyobb, több mint 70 honlapot átfogó online életmód kutatás kezdődött a magyar interneten hétfőn - közölte Klenovszki János, a kutatást végző TGI Magyarország és a Net Research Center Kft nevében az MTI-vel.

A TGI-NRC Visitor LifeStyle Research 2001 néven hagyományos kutatással is megalapozott online életstílus felmérés célja, hogy a honlapok üzemeltetői, az internetes szakma és a kutatók hiteles képet kapjanak a hazai internetes társadalom demográfiai összetételéről, médiahasználati- és fogyasztási szokásairól, valamint életstílus jellemzőiről - közölte Klenovszki, aki az NRC ügyvezető igazgatója.

Az évente ismétlődő kutatás nemcsak a résztvevők számától, de a nyerhető ajándékok összértékének nagyságától (3 000 000 Ft) is az eddigi legnagyobb online kutatásnak számít - tette hozzá.

A kutatás eredményei nemcsak a honlapok üzemeltetőinek munkáját segítik, hanem a különböző szociológiai és internetes társadalmat érintő kutatásokat is megalapozhatják. A kutatók minden internetezőt arra kérnek, hogy lehetőségük szerint szakítsanak időt a kérdőív kitöltésére, segítsék válaszaikkal a hazai internetes társadalom megismerését, illetve az egyes honlapok munkáját.