3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Miniszterelnöki Hivatal 666 millió forint értékben írt ki tendert, hogy a kormány kommunikációját hirdetések útján erősítse. Emellett 250 millió forintért keres reklámügynökséget is, tudta meg az mfor.hu.

Eladni tudni kell (Mfor-montázs)

Összesen mintegy egymilliárd forintért szeretné megmagyarázni a kormány a reformokat hirdetések útján - legalábbis erre lehet követeztetni abból a két közbeszerzési tenderből, amelyek kedden jelentek meg az európai közbeszerzési értesítőben. A kampány az ünnepi tűzijáték előtt indul, s 2008 uborkaszezonjáig tart.

"A Miniszterelnöki Hivatal (MEH) kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó szolgáltatások biztosítása, stratégiák, kreatív tervek készítése, gyártás-előkészítés és gyártás" lesz a feladata annak a reklámügynökségnek, amelyik megnyeri a MEH hétfőn kiírt közbeszerzési tenderét. A reklámügynökség nettó 250 millió forint keretösszeg erejéig és/vagy 2008. június 30-ig dolgozhat a kormánynak - derül ki az európai közbeszerzési értesítőből.

A moziban sem menekülünk a hirdetésektől

A reklámügynökség keresgélése mellett a kormány pontosan nettó 666 666 667 forint összegben szeretné hirdetések útján népszerűsíteni tevékenységét. Az erről szóló közbeszerzési felhívás szintén az európai közbeszerzési értesítőben jelent meg. Eszerint a nyertesnek augusztus 16-tól 2008. június 30-ig kell reklámoznia a kormányzati kommunikációt napilapokban, folyóiratokban, rádióban, televízióban, az online lapokban, kül- és beltéri felületeken egyaránt, kiemelve a mozikat.

A nyertes médiatervező, médiavásárló cég feladata lesz a hirdetések lebonyolítása mellett az is, hogy az adott kampány eredményeit négy héten belül felmérje. Az utóértékelést minden médiatípus esetében el kell végezni, figyelembe véve többek között a nézettségi adatokat is.

Volt már ilyen korábban is

Összességében megszokott, hogy a kormány (vagy akár egy intézmény) hirdetések, kampányok útján népszerűsítse intézkedéseit vagy fogadtassa el azokat. Mivel a tavalyi év választási év volt, ezért teljességgel hasztalan a hirdetésekre költött forintokat számolgatni, 2005-ben viszont összesen 840 millió forintot költött reklámra a kormány. Ebben nincs benne a központi ünnepségek reklámja és lebonyolítása: ezekkel együtt a népszerűsítésre 2,3 millárd forint ment el két éve.

Arról se feledkezzünk meg, hogy Kóka János gazdasági miniszter is 48 millió forintot költött a kormány népszerűsítésére: 2005 decemberében három héten át több napilapban egész és féloldalas hirdetésekben "dübörgött a gazdaság". Emellett a kormány más, európai napilapokban is hirdette az országot mint befektetési célpontot: 31 millió forintért például a Financial Times hasábjain népszerűsödtünk.

Van, akinek nem tetszik

A most meghirdetett, összesen mintegy egymilliárd forint összegű kampány ötlete nem újkeletű. Több mint egy hónapja a legnagyobb ellenzéki párt felszólította a kormányt, hogy ne költsön ennyit a kormányzati intézkedések kommunikálására.

Egyébként a Fidesz számára sem ismeretlen a központi reklámhadjárat. Jóllehet nevében imázskampány, nem pedig a kormányzati kommunikáció hatékonnyá tétele volt, amikor 2001-ben a Happy End Kft. nyerte az országkép kül- és belföldi kialakítására kiírt, két évre szóló 4,2 milliárd forintos pályázatot.

F. Sz. E.

Menedzsement Fórum

Kapcsolódó anyagok:

1,7 milliárdért kommunikálna a kormány
Hiányzik a stratégia a kormányzati kommunikációból
Véleményvezérek befolyásolják a vásárlásainkat

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!