A múlt év november-decemberben lezajlott kgfb kampány során több mint egymillió autós váltott biztosítót. A kampánykedvezmények miatt az átlagdíj az egy évvel korábbi 30 ezer forintról 25 ezerre csökkent. Januártól viszont megszűntek a kampánykedvezmények, sőt néhány biztosító ekkortól más tarifát alkalmaz - áll a közleményben.
A januártól hatályos kgfb törvény megszüntette azt a gyakorlatot, hogy az ilyen biztosítás évfordulója az év utolsó napja, helyébe a megkötés napja lépett. A meglévő biztosításoknál ugyan továbbra is az év vége számít, de 4-5 év múlva az év végi kampány sokat veszít a jelentőségéből. Ennek negatív előjelét látja a biztositas.hu már most a díjak drasztikus emelésében.
A biztosítókat úgy lehet versenyben tartani, ha az ügyfelek továbbra - az év közbeni kötéseknél - is figyelik a díjakat, és az olcsóbbat választják - hívja fel a figyelmet az alkuszcég.
Az új évben a legolcsóbb biztosítók sorrendje jelentősen megváltozott a novemberi állapothoz képest. A listát korábban vezető társaságok közül csak az Aegon és az Uniqa tudta megőrizni vezető pozícióját, ugyanakkor olyan biztosítótársaságok, amelyek iránt a kampányban csak minimális érdeklődés mutatkozott, hirtelen a legolcsóbb biztosítók között találták magukat. Például a Groupama-Garancia, az AIM és a K&H biztosító, akár az internetes kötések 30 százalékát is megszerezheti az évközi versenyben.
A közlemény arra is felhívja az autósok figyelmét, hogy kgfb biztosítás igazolására február végéig jó a tavalyi csekk, vagy más dokumentum. A közúti ellenőrzések során a rendőrök elsősorban a Központi Gépjármű Nyilvántartásból fogják - rendszám alapján - lekérni a biztosítási adatokat.
MTI/Menedzsment Fórum