2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly mintegy 1,4 százalékkal kevesebb vásárló 3 százalékkal kevesebb ruházati cikket vásárolt, az értékesítésből származó forgalom értéke azonban 3 százalékkal nőtt az előző évhez képest - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet magyarországi ruházati piacot vizsgáló tanulmányából, a FashionScope-ból.

Nem fogy a sportruha

A GfK pénteki közleménye szerint 2005-höz képest csak felső- és munkaruházati termékekből vásároltak nagyobb mennyiséget a háztartások, a többi kategóriában csökkent a megvásárolt termékek száma.

A ruházati piacon 2006-ban több új üzletlánc és néhány divattervező üzletház jelent meg, a kínálat növekedése mellett azonban az értékesített mennyiség csökkent.

A forgalom értéke 3 százalékkal nőtt, a fogyasztói átlagárak átlagosan mintegy 6 százalékos emelkedése nyomán.

A felmérés szerint a legnagyobb veszteséget a sportruházati kategória szenvedte el: a vásárló háztartások számának mintegy 3,1 százalékos visszaesése mellett mintegy 15 százalékkal csökkent a vásárlások mennyisége.

Akciókra figyelnek a vevők

Az egyes szegmensek értékbeli forgalmát tekintve a bébi- és a sportruházati kategória visszaesett, ám az alsóruhák és a kiegészítők vásárlásából adódó értékforgalom az átlagárak jelentős - 11 illetve 10 százalékos - emelkedése következtében nőtt.

A közlemény szerint a háztartások vásárlásaik mintegy 23 százalékát akciók idején bonyolítják le. Ez az arány egy százalékponttal több, mint a 2005. évben mért szint.

A teljes ruházati forgalom csatornatípusok közötti megoszlását tekintve megfigyelhető, hogy a piac a láncba szerveződött kereskedelem irányába mozdult el, az utcai árusok szerepe három százalékponttal esett vissza 2006 során. A sportruházati boltok szerepe két százalékponttal, míg a márkaboltok súlya egy százalékponttal nőtt 2005-höz képest a háztartások vásárlásai alapján.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!