A GfK pénteki közleménye szerint 2005-höz képest csak felső- és munkaruházati termékekből vásároltak nagyobb mennyiséget a háztartások, a többi kategóriában csökkent a megvásárolt termékek száma.
A ruházati piacon 2006-ban több új üzletlánc és néhány divattervező üzletház jelent meg, a kínálat növekedése mellett azonban az értékesített mennyiség csökkent.
A forgalom értéke 3 százalékkal nőtt, a fogyasztói átlagárak átlagosan mintegy 6 százalékos emelkedése nyomán.
A felmérés szerint a legnagyobb veszteséget a sportruházati kategória szenvedte el: a vásárló háztartások számának mintegy 3,1 százalékos visszaesése mellett mintegy 15 százalékkal csökkent a vásárlások mennyisége.
Akciókra figyelnek a vevők
Az egyes szegmensek értékbeli forgalmát tekintve a bébi- és a sportruházati kategória visszaesett, ám az alsóruhák és a kiegészítők vásárlásából adódó értékforgalom az átlagárak jelentős - 11 illetve 10 százalékos - emelkedése következtében nőtt.
A közlemény szerint a háztartások vásárlásaik mintegy 23 százalékát akciók idején bonyolítják le. Ez az arány egy százalékponttal több, mint a 2005. évben mért szint.
A teljes ruházati forgalom csatornatípusok közötti megoszlását tekintve megfigyelhető, hogy a piac a láncba szerveződött kereskedelem irányába mozdult el, az utcai árusok szerepe három százalékponttal esett vissza 2006 során. A sportruházati boltok szerepe két százalékponttal, míg a márkaboltok súlya egy százalékponttal nőtt 2005-höz képest a háztartások vásárlásai alapján.