Több száz olyan cég működik az EU területén, amelyeknek reklámozott árai valójában nem tartalmazzák az összes költséget, mondta el a jelentés megállapításairól a Bizottság egyik szóvivője. Gyakran nem egészen világosak az utazási feltételek sem, derült ki az eljárás során.
Bár a vizsgálat szeptember végén készült, az eredményeket még nem hozták nyilvánosságra, így nem lehet tudni, hogy mely cégek sértették meg az unió fogyasztóvédelmi előírásait. A vizsgálat eredményeit várhatóan néhány héten belül közzéteszi a bizottság.
Magyarországon épp a hetekben határozott úgy a British Airways, hogy a jövőben a végső árat jeleníti majd meg hirdetéseiben. Az úgynevezett bruttó árképzéssel az utazás árának valamennyi elemét, vagyis a jegy árát, a repülőtéri illetéket és a szolgáltatási díj összegét is közzé teszi a légitársaság. Ez azt jelenti, hogy az eddig 26,6 ezer forintért hirdetett Budapest-London repülőjegyet a jövőben teljes árán, 48,9 ezer forintért reklámozza majd a cég.
"A British Airways a legtöbb európai országban már bruttó árat használ. Ezt Magyarországon versenytársainkat és a vonatkozó EU-direktíva 2008 januári életbe lépését megelőzve vezetjük be" - mondta korábban az mfor.hu-nak Anna Ingham-Grant, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és a Cseh Köztársaságért felelős kereskedelmi igazgatója.
A Malév a múlt héten közölte, hogy a jövőben teljes áron hirdeti repülőjegyeit, a fapados Wizz Air pedig már tavasszal megtette ezt a lépést. Utóbbi eddigi legnagyobb hazai konkurense, a magyar piacról október végével kivonuló SkyEurope nyugat-európai piacain már régóta a bruttó árakat közli, itthon viszont még nettó árakon hirdet. A bruttó árképzést akkor vezetik majd be mindenhol, ha az uniós rendelet hatályba lép, közölte korábban Hegedűs Judit, a társaság szóvivője.
MTI/Menedzsment Fórum