A szóvivő elmondta: a felújításra szoruló járműveket elsősorban civil szervezetek, cégek és magánemberek vásárolták meg, de egy-egy jutott a szegedi közlekedési társaságnak, a sződligeti önkormányzatnak, a vakok intézetének és egy szlovákiai múzeumnak is. A járművek elszállítását mindenkinek magának kell megoldania - tette hozzá.
Szilágyi Károly érdekességként említette, hogy a vakok intézetébe került motorkocsit taneszközként használják majd, vagyis azon gyakorolják a látássérült emberek a közösségi közlekedést.
A villamosok megvásárlásánál előnyt élvezett az, aki jelezte, hogy felújítaná a régi (van köztük több mint ötven éves is), már rossz állapotban lévő járműveket, és hasznosítaná azokat. Van, aki jövőbeni nosztalgiaközlekedtetés céljából vásárolt a kimustrált villamosokból, olyan is, aki kerti dísznek vett egyet vagy látványosságot készít a járműből.
Több jelentkező magánember azért nem tudta megvásárolni a járműveket, mert lakhelyén nem kapott engedélyt a polgármesteri hivataltól azok felállítására - tudatta a szóvivő.
A Ganz gyár által kifejlesztett UV villamos a második világháború után lépett a kiöregedő típusok helyére; első kocsija 1956 áprilisában állt forgalomba a 2-es villamos vonalán. A Budapest közlekedését öt évtizeden át meghatározó típus utolsó példányát 2007. augusztus 20-án vonták ki a forgalomból.