A japán gyártó közleménye szerint a pedált szokatlanul erősen és sokáig kell nyomni, mire megáll a kocsi. A cég 2007-2008-ban gyártott Odyssesy és Element modelleket hív a műhelyekbe javításra.
Az amerikai hatóságok szerint mostanáig három baleset hozható összefüggésbe a Hondák fékpedál-hibájával. Mindhárom eset könnyebb sérülésekkel végződött.
Alig egy hónapon belül ez már a második visszahívás a Hondánál. Februárban közel félmillió kocsit rendeltek vissza Észak-Amerikában, a vezető oldali légzsák nem megfelelő működése miatt.
A Honda a második számú autógyár Japánban. Az első a Toyota, amely az utóbbi időszakban 8,5 milliónál is több kocsit rendelt vissza különböző problémák miatt. Az amerikai hatóságok jelenleg 52 halálos balesetet kapcsolnak a Toyota példa nélküli hibasorozatához.
A sorból a harmadik japán autógyár, a Nissan sem maradt ki; a cég március elején világszerte 540 ezer autót hívott vissza a fékpedál és az üzemanyagszint-mutató átvizsgálására.
MTI