Az előfizetők közül 25-30 ezer jelezte január első heteiben, hogy nem vagy csak késve kapta meg újságjait, és további 25-30 ezren lehetnek olyanok, akikről a terjesztő cég tudja, biztosan nem kapták rendszeresen a lapokat.
"A hosszabb távra előfizetők kárpótlásáról úgy egyeztek meg a kiadókkal, hogy ők visszatérítést kapnak" - közölte Lengyel László, a Médialog igazgatóságának elnöke.
Az elnök szerint a kárpótlandók kilencven százaléka félhavi, míg tíz százaléka egész havi díjkompenzációban részesül. Azok kapnak egész havi kompenzációt, akik még január 15-e után is jelezték a kiadók vagy a terjesztőnek, hogy nem kaptak újságot. Az ötven-hatvanezer kompenzációban részesülő egyharmada napilapos, míg kétharmada heti- és havilapos előfizető.
Több tízmillió forintos kiadás
"Mindezt figyelembe véve a kompenzációs díj összege több tízmillió forint kiadást jelent a MédiaLog számára, ám még azért nem lehet pontosabb számot mondani, mert a kárpótlásban részesülő előfizetőknek járó összeget le kell bontani kiadványokra" - hangsúlyozta Lengyel László.
A február hónapra érvényes előfizetői gyűjtéskor a kiadóknál, a Postánál minimális, egy-két százalékos előfizetői lemorzsolódást tapasztaltak, míg a MédiaLognál - mivel a január 26-i előfizetői határidőt kitolták 29-re - még folyamatosan érkeznek be a díjak, ezért nincs pontos képük az előfizetői állomány estleges csökkenéséről. A visszajelzések szerint azonban az előfizetői lemondások oka nem elsősorban a január elejei akadozó terjesztés, hanem inkább a lakosság romló pénzügyi helyzete.
A Médialog Fiege Zrt. 2007. január 1-jével vette át a Magyar Postától a Világgazdaság kivételével az országos napilapok terjesztését. Az első terjesztési napon, 2007. január 2-án több településen számos előfizető nem, a fővárosban pedig késve kapta meg a napilapokat, és még több napon át voltak fennakadások a terjesztésben.