Európa legnagyobb autógyárának pénteki felügyelő bizottsági ülésén döntöttek arról, hogy a válság ellenére a következő három évben - 2010-2013 között - 25,8 milliárd eurót költenek beruházásra. Ebből nagyjából 20 milliárdot költenek termelő beruházásokra - nagyjából felét Németországban -, és a többit fejlesztésekre.
Martin Winterkorn, a VW első embere a döntést kommentálva kifejtette, a világ autóipara nagy kihívás előtt áll gazdasági és technológiai szempontból egyaránt: a piac egyre inkább igényli az innovatív megoldásokat, az új, üzemanyag takarékos modelleket. Winterkorn utalt arra, hogy az összeg kevesebb ugyan, mint amennyit 2008-2010 között költenek fejlesztésre, de jóval meghaladja a főbb versenytársak, például a General Motors tervezett beruházásait.
Egyes számítások szerint már most a Volkswagen a világ legnagyobb autógyártó csoportja: a Global Insight piackutató intézet november eleji közlése szerint a VW már maga mögé utasította a japán Toyotát. A VW a már hozzá tartozó Porschéval együtt 4,4 millió személyautót és könnyű tehergépjárművet gyártott az év első kilenc hónapjában, a Toyota 4 milliót. Tavaly még a Toyota volt az első, miután átvette a vezetést a General Motorstól.
A Volkswagen eredetileg 2018-ra akarta elérni azt, hogy a világ első számú autógyártója legyen, a sok országban bevezetett roncsprémium programok azonban kedveztek a VW kis fogyasztású kocsijainak, így az autógyártók közül a német vállalat tudott a legtöbbet profitálni az autólecserélési programból.
MTI/Menedzsment Fórum