A 2006-os év jelentős, mintegy 11 százalékos visszaesése után januárban nyolc százalékkal nőtt az új autók értékesítése a magyar piacon. A kereskedők szerint vélhetően a február 5-től érvényes, és az új autók esetében a korábbinál 6,2 százalékkal magasabb regisztrációs adó hírére ugrott meg a forgalom. A pluszköltséget az importőrök többsége szinte teljesen áthárítja a vevőkre. Ez a kisebb új autóknál 1-1,5 százalékos, húsz-harmincezer forintos drágulást okoz.
Januárban 12 954 új személyautót helyeztek forgalomba, ez nyolc százalékkal haladja meg a tavaly januári adatot a JATO piacelemző cég összeállítása szerint. A piacvezető Suzukikból 2500 darab kelt el, ez 15 százalékos növekedés. A Bentley megkétszerezte tavalyi teljesítményét, igaz, a Volkswagen-tulajdonú brit márka esetében ez összesen két autót jelent. Hasonló mértékben, ám jóval nagyobb mennyiséggel növelte eladásait három további márka: Opelből 1375-öt, Hondából 438-at, Nissanból 261-et helyeztek forgalomba. Jelentősen estek viszont a Volkswagen, a Fiat, a Hyundai, a Kia és a Renault eladásai.
Két jogszabályváltozás is befolyásolhatja az idén a magyar járműpiacot: a január elsejétől megszűnt évjárat-korlátozás után már az 1996-nál régebben gyártott típusokat is be lehet hozni. Azonban a használt kocsik avulásával jobban kalkuláló új regisztrációs adó még mindig annyira megdrágítja az importot, hogy olcsóbb a hazai kínálatból választani - áll a Népszabadság cikkében.