4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Úgynevezett utaschartát vezet be a MÁV Start Zrt. annak érdekében, hogy garantálni tudja az utasoknak nyújtott szolgáltatások színvonalának emelkedését. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szerint ez a MÁV Zrt. leányvállalataként július elsején induló cég egyik legfontosabb feladata. A MÁV Start Zrt. a fenti időpontig várhatóan megkapja a személyszállítási engedélyt. Ha mégsem, a forgalom akkor sem fog leállni. Mfor.hu tudósítás.

Akár engedély nélkül is indul a MÁV Start (Mfor.hu-montázs)

"A MÁV Start Zrt.-től elsősorban azt várom el, hogy szolgáltató és utasbarát vasutat építsen" - mondta el szerdai sajtótájékoztatóján Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter. Ezt rövidtávon apró, de folyamatos lépésekkel lehet elérni.

Kisebb lesz a kosz

Kóka reményei szerint a változást július elsejétől az utas is észre fogja venni. Így például mind kívül, mind belül az eddiginél tisztábbak lesznek a vonatok, és lesz WC-papír a mellékhelyiségekben. A külső tisztántartás érdekében a vasúttársaság rövid időn belül 12-15 darab új vasúti tisztítóberendezést szerez be, a kocsikat pedig húsz százalékkal nagyobb gyakorisággal takarítják majd, mint most.

Az utóbbiért felelős alvállalkozóval kötött szerződést egyébként már az első félévben felmondta a MÁV, és a jövőben régiónként választja majd ki a vonatok belső állapotáért felelős cégeket. Utóbbiakkal szemben a társaság az eddiginél lényegesen nagyobb elvárásokat fog támasztani, emelte ki Kóka.

Csak vis major esetén nem fizetnek

További lényeges változás, hogy július elsejétől az IC-k 15 percet meghaladó késésekor csak vis maior esetben nem fizetik vissza a pótdíjat az utasnak. Vis maiornak számítanak például a katasztrófák, viharok, balesetek, tehát olyan történések, amelyeknél az utasokat már előre tájékoztatni tudják a várható csúszásról. Minden más esetben a MÁV Start fizetni fog, hangsúlyozta Mosóczi László, a társaság július elsejétől regnáló vezérigazgatója.

Az utasbarát szolgáltatás szellemében július elsejétől az utaspanaszokat az eddigi harminc helyett 15 nap alatt vizsgálják majd ki. Szintén a célkitűzések között szerepel a jegykiadás gyorsabbá tétele, a mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető kocsik számának növelése, valamint a kalauzok munkájának színvonalasabbá tétele is.

Annak érdekében, hogy ezek a többségben már július elsejétől életbe lépő változások számonkérhetőek legyenek, a társaság - egyelőre még nem tudni, pontosan mikor - egy úgynevezett utaschartát hoz majd létre, amely az utasok jogait fogja tartalmazni.

Kóka akár külföldi menedzsert is hozna a MÁV Starthoz

Kóka János egyúttal bejelentette, hogy Mosóczi László megbízatása - közös megegyezéssel - kilenc hónapra, azaz 2008. március 31-ig szól. A MÁV jövő év elején nemzetközi pályázatot hirdet majd a 2008 áprilisától betöltendő vezérigazgatói tisztségre, amelyre - a miniszter reményei szerint - európai menedzserek is jelentkezni fognak.

Ami a még továbbra is függőben lévő engedélyezés ügyét illeti, Kóka úgy vélekedett: a Vasúti Hivataltól, valamint a MÁV-tól kapott tájékoztatás alapján a MÁV Start július elsején már a személyszállítási engedély birtokában kezdheti meg működését.

Mint ismert, a MÁV még 2007. április másodikán nyújtotta be a vasútfelügyeleti szervhez a MÁV Start Zrt. személyszállításra vonatkozó működési engedélyi kérelmét, amelyet a hivatal június közepén elutasított. A vasúttársaság múlt héten adta be újabb, átdolgozott kérelmét.

Nem állnak le a vonatok

Amennyiben a MÁV Start mégsem kapná meg a személyszállítási engedélyt, akkor is meg fogja kezdeni a működést. Tehát biztos, hogy a jogi huzavona miatt egyetlen vonat sem áll majd le, közölte Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!