A kincstárügyi minisztérium szóvivője csak a török és egy másik, meg nem nevezett befektető létezését igazolta vissza a lapnak.
Elemzők szerint a LOT számára az Air France/KLM ajánlata a legkedvezőbb.
A társaság a franciákkal közösen egyebek közt tovább fejleszthetné távoli, elsősorban keleti járatainak hálózatát, a varsói repülőtér Párizs és Amszterdam mellett a légitársaságok harmadik átszállóhelyévé válhatna.
A Turkish Airlines ajánlatának elfogadása is a keleti kínálatot építené ki, Varsó pedig várhatóan a közép-európai térség csatlakozási központjává válna.
Monika Trappmann, a Frost and Sullivan szakértője azonban hangsúlyozta, hogy a török többségi tulajdon esetében a LOT már nem uniós légitársaságként működne.
Elemzők szerint a legnagyobb veszélyt a Lufthansa kiválasztása jelentené, mert a lengyel gépek csupán a nagy német repterekre szállíthatnák utasaikat.
A LOT a többségi állami tulajdonú lengyel cégek egyike, így az 1991. évi privatizációs törvény szerint 51 százalékban lengyel kézben kell maradnia. A lap szerint a cég pénzügyi helyzete mellett komoly akadályt jelenthet a többségi tulajdonban gondolkodó franciák és németek számára.
MTI