A június elsején hatályba lépő szerződés piackonform, rugalmas foglalkoztatást biztosító szabályrendszer, amely a korábbiakhoz képest több lényeges változást tartalmaz, emeli ki a Malév mfor.hu-hoz eljuttatott közleménye.
A rövid távú járatokon a cég vezetése több mint tíz százalékkal, évi 850 órára emelte az éves repült óra limitet, igaz, még így sem használta ki a törvény adta 900 órás lehetőséget. A felemelt limit hozzájárul a Malév versenyképességének javulásához, ugyanakkor ilyen leterheltség mellett is biztosítható, hogy a hajózó személyzet mindenkor kipihenten végezze repülési feladatát, állítja a közlemény.
Cafeteria: 400 ezer forint dolgozónként
Emellett a Malév modern cafeteria-rendszert vezet be, dolgozónként éves szinten 400 ezer forint adómentes kerettel. A pilóták és a légi-utaskísérők jelenlegi bérezési struktúráját úgy alakítják át, hogy az ténylegesen tükrözze a teljesítményt, a hozzáállást, és értékelje a tapasztalatokat is. Amennyiben a vállalat létszámcsökkentésre kényszerül, akkor a vezetés és az érintett szakszervezet által alakított közös bizottság egyeztet annak módjáról.
Megállapodás született arról is, hogy a januárban eltörölt évenkénti egy szabadjegy-juttatást június elsejétől ismét visszaállítják.
Nettó egymilliárdot spórolnak
Az új KSZ-től éves szinten bruttó 1,5 milliárd forint megtakarítást remél a cég. A cafetéria-rendszer keretében a vállalat ötszázmillió forintot juttat vissza a munkavállalóknak, így az éves nettó megtakarítás egymilliárd forintra tehető. Amennyiben az üzleti eredmény a későbbiekben pozitívra fordul, a vezetés kész többletjuttatásokat biztosítani dolgozóinak.
"Ésszerű kompromisszum született a felek között, ami a cég mostani helyzetében és a jelenlegi piaci körülmények között a stabil működés és fejlődés lehetőségét biztosítja” - véli Leonov Péter vezérigazgató.
Menedzsment Fórum