2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly több mint 40 százalékkal nőtt a hazai e-kereskedelmi forgalom elérve, 4,5 milliárd forintot - áll a GKI Gazdaságkutató Rt, a Westel és a Sun Microsystems Magyarország Kft. felmérésében. Az áruházak száma, forgalma és látogatottsága mellett az informatikai felkészültség és a vevői elégedettség is nőtt. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy az internetes vásárlások értéke a hazai kiskereskedelmi forgalom egy ezrelékét sem éri el.

2001-hez képest tovább bővült a hazai online áruházak piaca, és a mennyiségi növekedés mellett a minőségi fejlődés jelei is láthatók. Az áruházak száma, forgalma és látogatottsága mellett az informatikai felkészültség és a vevői elégedettség is nőtt.

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével megvalósuló - felmérése szerint 2002-ben több mint 40%-kal nőtt az online boltok összforgalma Magyarországon. A 2001-es 3,2 milliárd Ft forgalom után a boltok tavaly 4,5 milliárd forint árbevételt realizáltak. A forgalom közel 60 százalékát a lakosság, 30 százalékát a vállalati szféra, míg 10 százalékát az intézményi szektor generálta. 2003-ban tovább folytatódik a piac bővülése, az internetes vásárlások összege elérheti a 6 milliárd forintot a piaci várakozások alapján. Bár a hazai online áruházak bevétele és a vásárlások száma dinamikusan növekszik, súlyuk nem meghatározó a magyar gazdaságban; forgalmuk a hazai kiskereskedelmi forgalom 1 ezrelékét sem éri el.

Az online áruházak piacát a magas árbevétel-koncentráció jellemzi, hiszen a hazai 250-300 bolt közül az első 5 legnagyobb online áruház adja az összforgalom 42 százalékát, míg az első 10 az 59 százalékát. Az online áruházak körében a legnépszerűbb termékkategóriák közé a jól specifikálható termékek tartoznak, mint a DVD, a CD-ROM, a könyvek és a számítástechnikai eszközök. E termékkategóriák forgalmazásával foglalkozik hazánkban az online áruházak 38 százaléka. Az áruházak szerint a vásárlók az áruházak termékválasztékával és vevőszolgálatával a leginkább elégedettek, míg a kézbesítési költségeket már kevésbé fogadják el.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!