3p

Alapvetően csökken a vásárlási kedv idén, de várhatóan egyre többen vásárolnak majd az interneten keresztül - derül ki a kirakat.hu és az NRC közös felméréséből. A vásárlási kedv csökkenése várhatóan a mobiltelefonok, cipők és a ruházati termékek piacát érinti különösen érzékenyen.

A legtöbben utazásra, üdülésre és notebook vásárlásra költenek az interneten a kutatás szerint, a válaszadók átlagosan 150 ezer forint értékben költenének idéna  világhálón.

A Kirakat.hu és az NRC Kft. reprezentatív, 1000 fős mintán végzett, online kérdőíves közös kutatása 2008. április 25. és 2008. május 5. között a 18-69 éves magyarországi internetezők vásárlási szokásait, internetes vásárlásait vizsgálta, felmérve a 2008-as terveket is.

A felmérés szerint a magyar vásárlók tudatosak, 90 százalékuk tájékozódik a megvenni kívánt termékről a vásárlás előtt, a válaszadók 81 százaléka az internetről szerzi be információit, de sokan végigböngészik az üzletek akciós kiadványait is. A vásárlás előtt való tájékozódás inkább jellemző a férfiakra és a magasabb végzettségűekre.

A kutatás azt is kiderítette, hogy az internetezők 60 százaléka vásárolt már valamilyen terméket az interneten keresztül, ez a vásárlási mód azonban leginkább a fiatalabb korosztályra, a magasabban képzettekre, a budapestiekre és a férfiakra jellemző.

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az interneten vásárlók körében a tapasztalatok túlnyomó többsége kifejezetten pozitív. A neten vásárlók 70%-nak csak pozitív élményei vannak a vásárlással kapcsolatban, 29% jó és rossz benyomásról egyaránt be tud számolni, míg azok aránya, akik kizárólag negatív tapasztalatot szereztek, csupán 1 százalék.

Az esetleges hiányosságok között az interneten való vásárlással kapcsolatban a leggyakrabban a késedelmes szállítást említették, illetve azt az esetet, amikor az interneten elérhető információkra alapozott várakozásoknak a termék nem felelt meg. Az interneten történő vásárlás legfontosabb előnyeként a vásárlók 96%-a a kényelmet említi, melyhez szorosan kapcsolódik a 91% által említett időre történő kézbesítés. Gyakorlatilag azonos arányban (77-78%) említik továbbá az udvariasságot, a pontos tájékoztatást, valamint azt, hogy ilyen módon a bolti árnál olcsóbban jutottak a termékhez.

A 2008-as évre tervezett vásárlások összességében az előző évi tényleges vásárlásokhoz képest visszaesést vetítenek elő. A legjelentősebb csökkenés a műszaki termékek piacán várható, mobiltelefont például tavaly 56 százalék tervezett venni, most ez az arány mindössze 23 százalék.

A vásárlási szándék általános csökkenése ellenére az internetes vásárlás terén nem csak hogy nem kell visszaeséssel számolni, de a vásárlási kedv nagy valószínűséggel növekedni fog. A nem műszaki jellegű termékek piacán a könyvvásárlás kivételesen kedvelt, a második, interneten leggyakrabban igénybe vett szolgáltatás pedig a szállásfoglalás. A felmérés szerint az idei évben online úton a legtöbbet utazásra, üdülésre és laptop/notebook vásárlására terveznek költeni az internetezők.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!