A vasúti sztrájk hosszabb távon a közúti áruszállításra is kihatással lehet. A 23 tagvállalatot, köztük a Hungarocamion Rt.-t tömörítő WABERER'S Csoport kommunikációs ügynökségének vezetője, Szentgyörgyi Tibor a Menedzsmentfórum megkeresésre kifejtette: a sztrájk túl kevés ideje tart ahhoz, hogy számottevő forgalom-növekedést vagy -kiesést regisztrálhattak volna. Ez továbbá annak is betudható, hogy a vasútiról a közúti szállításra való átcsoportosítás - az átrakodás, a vám-és közúti engedélyek beszerzése, valamint az autópályadíj megfizetése - hosszabb időt vesz igénybe. Jelentősebb forgalomváltozás csak akkor várható, ha a munkabeszüntetés huzamosabb ideig eltart.
A WABERER'S csoportot a sztrájk eddig csupán az Ausztria felől vasúton érkező kamionjai miatt érintette közvetlenül.
|
Szentgyörgyi Tibor szerint napi négy vonaton hetente összesen 80 kamionjuk lépi át Ausztria felől a határt. Az elakadt járművek a sztrájk kezdete után "leszállási engedélyt" kaptak, s közúton közelítik meg célállomásukat.
Bár a magyar oldalon keletkezett károk nagyságáról még nem szivárgott ki pontos információ, az osztrákok már számszerűsítették az akció következményét. A Die Presse egy linzi egyetemi professzor számítására hivatkozva azt közli, hogy egy három napos sztrájk 180-200 millió euróba kerül majd az osztrák gazdaságnak.
Wéber Balázs