A Brassót Borssal összekötő, 415 kilométer hosszúságú észak-erdélyi autópálya eredeti költségeit 2,2 milliárd euróra tervezték a 2003-ban megkötött szerződésben. Az akkori felmérést viszont csak olyan előzetes megvalósíthatósági tanulmányok alapján készítették, amelyekből nem lehetett megállapítani a pontos költségeket.
Az amerikai Bechtel építőipari óriásvállalat munkásai jelenleg két szakaszon, a Románia nyugati határától induló Bors és Berettyószéplak, illetve a Kolozsvár és Aranyosgyéres közötti szakaszon dolgoznak. E két szakasz technikai kivitelezési terveit már a román Országos Autópálya Rt. (CNADNR) is jóváhagyta. Ezekből kiderült, hogy a két útszakasz az eredeti elképzeléshez képest 53-57 százalékkal több pénzbe kerülnek.
Még nem lehet tudni pontosan, hogy a román államnak mennyivel kell többet fizetnie a korszerű útért, amely a magyarországi autópálya-hálózathoz való csatlakoztatása után jelentősen lecsökkentené a Budapest és Bukarest közötti utazási időt.
A Cotidianul című napilapnak a CNADNR-ből meg nem nevezett források úgy nyilatkoztak, hogy a végső számla akár a hétmilliárd eurót is elérheti majd, ami az eredeti költségek megháromszorozódását jelentené.
A növekedés legfőbb oka az, hogy az első tervek mélyen alulbecsülték a költségeket. Emellett nem voltak tekintettel az erdélyi domborzat sajátosságaira sem, ami miatt az autópálya nyomvonalán számos viaduktot kell építeni.