2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az állami támogatás elmaradása miatt tömeges elbocsátásokat jelentett be a két legnagyobb ukrán gépkocsiipari társulás.

A Petro Porosenko politikus és nagyvállalkozó érdekeltségébe tartozó Bogdan Korporáció 3,5 ezer dolgozójától válik meg, mert járműveinek eladása öt-hatszorosára zsugorodott. Az eredetileg 11,5 ezer alkalmazottat foglalkoztató Bogdan korábban már elbocsátotta kétezer munkatársát, így a mostani létszámleépítést követően hatezer dolgozóval működik tovább - írta pénteken online kiadásában a kijevi Gyelo című üzleti napilap.

Jelentős létszámleépítést jelentett be az Ukravto gépkocsiipari társulás is a hozzá tartozó dél-ukrajnai Zaporizzsja Autógyárnál (AvtoZAZ), amely ezer dolgozójától válik meg a közeljövőben. Mint Tariela Vaszadze parlamenti képviselő, az Ukravto társtulajdonosa a lapnak elmondta, ha a piac beszűkülése miatt nem tartható a korábbi évi 200 ezres szint, akkor annyi gépkocsit kell gyártani, amennyi eladható, de legalább 90 ezret, s ennek megfelelően kell csökkenteni a jelenleg kilencezres dolgozói létszámot.

Az idei első negyedévben a VAZ és Hyundai személygépkocsikat gyártó Bogdan Korporáció több mint háromszorosára csökkentette a termelését a tavalyi év azonos időszakához képest, míg a válság alatt a társulás gyártási kapacitása öt-hatszorosával lett kisebb. A korporáció ezenkívül felmondta a dél-koreai Kia gépkocsik ukrajnai eladását.

Nem jobb a helyzet a Chevrolet és ZAZ autókat előállító AvtoZAZ-nál sem, mert míg a múlt évben a Chevrolet gépkocsik piaci részesedése Ukrajnában 8,3 százalékot, a ZAZ autóké pedig 13,3 százalékot tett ki, addig az idén ezek a mutatók megfelelően 5,7 és 4,1 százalékra csökkentek.

Szerhij Kraszulja, a Bogdan Korporáció sajtószóvivője a kijevi lapnak kifejtette: az ukrán autóipar jelenlegi siralmas helyzete az állami támogatás hiányának a következménye. Szerinte Ukrajna világgazdasági integráltsága, nem akkora mértékű, ami indokolná a válság erős hatását. A késztermékek importja helyett a hazai termelésbe kellene pénzt fektetni - tette hozzá, megjegyezve, hogy a 13 százalékos gépkocsiimport-illetéket még tavaly szeptemberben be kellett volna vezetni, amikor a problémák jelentkeztek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!