Unilever: globális reklám, globális siker
Ahhoz, hogy valamely cég globális hirdetővé váljon, a négy világrégió - Észak-Amerika, Európa, Ázsia és Latin-Amerika - közül legalább háromban kell reklámjaival jelen lennie. Emiatt a fenti Top 100-ban nem szerepel harminc olyan hirdető, amelyek hatóköre csak egy adott régióra terjed ki, s amelyek amúgy reklám-ráfordításuk mértékét tekintve helyet kaptak volna a rangsorban.
Az Advertising Age's tanulmánya összesen 78 államra terjedt ki. Ezek közül a legtöbb országban, összesen hetvenkettőben az Unilever volt jelen hirdetéseivel. A cég piaci növekedése nagyrészt a következőknek tudható be: a cég a Bestfoods-ot teljesen integrálta az ügynökségi-hálózatba, valamint a Slim-Fast, az Axe és a Dove márkák világszerte növekvő forgalmat produkáltak.
Wéber Balázs
Kapcsolódó anyag
128 milliárdos a magyar reklámpiac
Összehasonlító reklámok: miért nem működnek
Tophirdetők: a tévék nyelik el a milliárdokat
Számos multinacionális cég havonta 1 milliárd forintnál is többet költ a hazai reklámpiacon. A reklámköltés legjelentősebb része a televíziós hirdetésekbe áramlik. Jóval nagyobb léptékű a hazainál a globális hirdetési piac, ahol milliárdos tételek forognak. Nem meglepő módon a tophirdetők itthon és külföldön is ugyanazok a vezető cégek.