2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Számos multinacionális cég havonta 1 milliárd forintnál is többet költ a hazai reklámpiacon. A reklámköltés legjelentősebb része a televíziós hirdetésekbe áramlik. Jóval nagyobb léptékű a hazainál a globális hirdetési piac, ahol milliárdos tételek forognak. Nem meglepő módon a tophirdetők itthon és külföldön is ugyanazok a vezető cégek.

Unilever: globális reklám, globális siker

Ahhoz, hogy valamely cég globális hirdetővé váljon, a négy világrégió - Észak-Amerika, Európa, Ázsia és Latin-Amerika - közül legalább háromban kell reklámjaival jelen lennie. Emiatt a fenti Top 100-ban nem szerepel harminc olyan hirdető, amelyek hatóköre csak egy adott régióra terjed ki, s amelyek amúgy reklám-ráfordításuk mértékét tekintve helyet kaptak volna a rangsorban.

Az Advertising Age's tanulmánya összesen 78 államra terjedt ki. Ezek közül a legtöbb országban, összesen hetvenkettőben az Unilever volt jelen hirdetéseivel. A cég piaci növekedése nagyrészt a következőknek tudható be: a cég a Bestfoods-ot teljesen integrálta az ügynökségi-hálózatba, valamint a Slim-Fast, az Axe és a Dove márkák világszerte növekvő forgalmat produkáltak.


Wéber Balázs


Kapcsolódó anyag
128 milliárdos a magyar reklámpiac
Összehasonlító reklámok: miért nem működnek


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!