4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A következő hetek érdekes kérdése lesz, hogy a 44. heti tévés nézettségi adatok csupán egyszeri kilengést mutattak, vagy új időszámítás veszi kezdetét a magyar tévés piacon. Az elmúlt közel egy évtized kétpólusúnak tekintett versenye után könnyen lehet, hogy egy jóval fragmentáltabb piaci helyzet kialakulásának lehetünk tanúi. Igaz, ehhez lesz még néhány szava a két nagy kereskedelmi adónak, az RTL Klubnak, illetve a TV2-nek is.

Számos érdekes, a magyar televíziós piacot érintő információ látott napvilágot az utóbbi időben, amelyek jelentős része kötődik a tévés nézettségi versenyhez. Ez pedig a 44. héten rendkívül érdekesen alakult, úgy tűnik, a korábban kőbe vésettnek tekintett piaci szereposztás megváltozhat. (Zárójelben jegyezzük meg, hogy az eddig kétszereplős piacot, csak egy-egy kiemelt sportesemény állította fejre.)
Noha a nézettségi adatok alapján a korábbi vezető kettős még mindig komoly előnnyel vezet, ám a középmezőny mindegyike (összességében számottevő módon) tudta a közönségarányát növelni. Mindezt pedig az RTL Klub, illetve a TV2 rovására tette. Így volt olyan este (19-23 óra között), amikor a második TV2 (a 18-49 éves kategóriában) két versenytárssal osztozott a dobogó második fokán. Megesett továbbá az a korábban ugyancsak nem tapasztalt dolog, hogy a 3-5. helyezett csatornák együttes SHR-je jócskán felülmúlta a második helyezettét, ahogy arra sem volt példa, hogy a középmezőny összesített (átlagos) elérése 4 százalékponton belül legyen a piacvezető RTL Klubhoz képest. Mindez pedig, ha trendszerűséget mutat a következő hetekben, akkor azt jelenti, hogy a korábbi „kétszereplős” magyar tévés piacon fordulat lesz, és könnyen kialakulhat egy domináns szereplő (RTL) mellett 4-5 közepes csatorna.
 
Természetesen ehhez még az RTL Klubnak éppen úgy lesz egy-két szava, mint a TV2-nek, ám a részükről hozott megszorító intézkedések könnyen eredményezhetik a programjaikra ügyesebben, vagy kevésbé árérzékeny módon költő adók helyzetének megszilárdulását. Más kérdés, hogy a TV2 az ÖsszeEsküvők kudarca után részben visszaállítja a korábbi műsorrendet, annyi változással, hogy a legsikeresebb műsorát erősíti. 2012 januárjától ugyanis egyórás lesz a Tv2 esti hírműsora, a Tények, utána pedig visszajön a nézettebb műsorsávba az Aktív. Nagy kérdés persze, hogy mi lesz jövőre a csatornával, hiszen az elmúlt napokban olyan piaci pletykák is napvilágra kerültek, hogy a korábban Fellegi Tamás nevével fémjelzett, és folyamatosan bővülő Infocenter felvásárolhatja.
Visszatérve a számokra, a 44. héten ugyan minden nap nyert főműsoridőben a kereskedelmileg fontos célcsoport körében az RTL Klub, ám eközben sok nézőt veszítettek. A piacvezető csatornát a képernyő elé ülők 26,5 százaléka választotta. A TV2 évek óta nem tapasztalt mélyrepülést szenved el, és a múlt héten csupán a nézők 15,9 százaléka választotta. Ahogy jeleztünk, a középmezőny nagyot ugrott, hiszen mindenki bőven 5 százalék felett zárt. A legjobban a F+ tudott előre lendülni (5,9% SHR), míg a 4-5. helyen holtversenyben az M1 és a Viasat3 végzett (5,7% SHR). Hiába hozta a korábbi teljesítményét, a Cool (5,4% SHR) ezúttal sereghajtó lett. 
 
 
Az ünnep miatt megrövidült hét napjai közül a keddről és a vasárnapról érdemes kicsit bővebben szót ejteni. A hét második napján a TV2 BL-mérkőzéssel szeretett volna nézőinek kedveskedni, ám a konkurensek is odatették magukat. A Bajnokok Ligája élő közvetítésére (átlag 8,5% SHR) jóval kevesebben voltak kíváncsiak, mint a VIASAT3 szórakoztató műsoraira (Amerikába jöttem: 12,0% SHR, Négy Esküvő: 9,3% SHR), de az M1 által műsorra tűzött Benjamin Button különös élete is 10 százalék fölé jutott. Így a három csatorna - Tv2 (10,8% SHR), M1 (10,6%SHR) és a Viasat3 (10,1% SHR) minimális különbséggel végzett. Vasárnap viszont a TV2 majdnem megtréfáltálta az RTL Klubot, hiszen csak minimális különbséggel maradt el tőle. Ráadásul a 18-49 éves korosztály körében népszerűbb volt vasárnap este a TV2 Napló című műsora, mint az RTL valóságshowjának, a ValóVilágnak a második párbaja. Más kérdés, hogy a TV2 kukkolós műsora, az ÖsszeEsküvők az előretolt szexuális együttlétek ellenére sem tudott komolyabb érdeklődést kiváltani.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!