970 millió dollárért (230 milliárd forint) vásárolta meg a video streaming szolgáltatásairól ismert Twitch Interactive-ot az Amazon. Az akvizícióval az óriásvállalat hozzájut egy havi 55 millió látogatót vonzó online videójáték-fórumhoz, ahol a felhasználók nem csak nézhetik mások játékát, hanem sajátjukat is megoszthatják a többi nézővel, illetve chatelhetnek. Az Amazon stratégiájában az eddiginél nagyobb szerepet szán a videójátékoknak és a szórakoztatásnak. Amellett, hogy a cégnek van egy játék-stúdiója Seattle-ben, saját termékeire, a Fire TV-re, a Fire okostelefonra és Tabletre is egyre több játékot szeretne fejlesztetni – írja a Bloomberg.
Az Amazon vezetője a vásárlással kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy „a játékstreamek megosztása és azok nyomon követése egyre nagyobb népszerűségre tesz szert az egész világon és a Twitch egy nagyszerű platformon hozott össze több 10 millió embert, akik több milliárd percet töltenek a képernyők előtt.”
Az Amazon persze élni fog ezzel a hatalmas nézettséggel és számos játék, kontroller, illetve kiegészítő hirdetés jelenik majd meg a Twitch felületein. Itt ugyanis kifejezetten olyan emberek gyűlnek össze, akik tudnak és hajlandóak pénzt költeni videójátékokra, vagyis tökéletes célközönség az Amazon számára.
A Twitch-re egyébként már a Google is szemet vetett, sőt előrehaladott tárgyalásokat folytatott egymással a két cég. Végül az Amazon adta a jobb ajánlatot, amelynek a Zappos.com 2009-es felvásárlása óta (1,19 milliárd dollár) ez volt a második legnagyobb akvizíciója. Az Amazon amúgy sem egy túl aktív felvásárló. A Bloomberg adatai szerint 2012 óta mindössze 18 céget vásárolt fel. A pénz inkább saját fejlesztésekbe fektették, mind a saját okostelefonjuk, tabletek vagy a TV.
mfor.hu