A versenyhatóság tavaly több mint 70 alkalommal lépett fel a fogyasztók megtévesztése, döntéseik tisztességtelen befolyásolása miatt, ebből 20 érintette a pénzügyi piacot. A bankokkal kapcsolatos ügyek egy része a hitelkártya-tájékoztatással összefüggő, úgynevezett piactisztítási célú eljárás volt. Más esetekben például a lakáshitelezést vette górcső alá a hivatal
A verseny kedvező hatása az ügyfelek számára akkor érvényesülhet, ha kellő információ birtokában hasonlíthatják össze a termékeket. Ehhez szükséges, hogy a bank ne vonhassa el egyoldalúan az előnyöket, amelyek alapján az ügyfél határozott.
A szerződés – fő szabályként – csak mindkét fél beleegyezésével módosítható. Az egyoldalú változtatás legfeljebb kivételes lehet. A hitelintézetek azonban ma már úgy fogalmazzák meg az általános szerződési feltételeket, hogy bármikor módosíthatják a megállapodásokat.
A GVH-ban úgy látják: a törvénymódosítás révén élénkülhet a verseny, javulhat a banki szolgáltatások minősége, és mérséklődhet azok összköltsége is, ami a fogyasztó javát szolgálná, számol be a Világgazdaság.