4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem "kispályázott" az RTL Klub, és a Hungary's Got Talent legutóbbi műsorában igyekeztek minél több olyan produkciót bemutatni, ami várhatóan "eléri a nézők ingerküszöbét". A nézettség nőtt is, ám a Sztárban sztár ezúttal rátett még egy lapáttal.

Egy hete azt ecseteltük, hogy a 1,5 milliós nézettség, amelyet a Sztárban sztár esetén feljegyezhettünk, igen erősnek mondható, még úgy is, ha ehhez nem tartozott kiugróan magas közönségarány. A TV2 fent említett adásánál például 10 tévénézőből még 3-an sem tekintették meg a showműsort. Miután vasárnap többen ültek a készülékek elé, ezért egy héttel korábban szombaton hiába nézték arányaiban többen a Got Talent-et, nézőszámban a Sztárban sztár megelőzte.

Ezek után a nézettségi eredmények szempontjából különösen izgalmas volt, hogy a két szórakoztató műsor milyen számokat hoz. Az RTL Klub műsora szombaton került adásba, és az egy héttel korábbi közönségarányt mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságban felülmúlta a Hungary’s Got Talent. Ennek köszönhetően a 18-49-es korcsoportban 560 ezer nézőt mért a Nielsen, míg a 4 év felettiek esetén másfél millió feletti (1,538 millió) nézőszámról tanúskodtak a statisztikák. A műsor erősödő népszerűségének köszönhetően a kereskedelmi célcsoportban nagyon fölényesen nyerte a szombat estét az RTL Klub.

Egy héttel korábban egyébként a Got Talent ezzel a nézőszámmal éllovas lett volna a legnépszerűbb műsorok rangsorában. Most hétvégén viszont ez ismét csak a második helyre volt elég, mert a TV2 műsora olyan számokat hozott, amelyről az utóbbi egy-két évben csak álmodhattak a csatornánál. A Sztárban sztár ugyanis közönségarányban is felülmúlta az RTL Klub tehetségkutatóját, és - miután vasárnap általában többen ülnek a készülékek előtt, így - nézőszámban is. A Tóth Gabi fémjelezte showműsor a kereskedelmi célcsoportban 600 ezer feletti nézőszámot ért el, míg a teljes lakosságban 1,64 millióan nézték meg az adást. A műsorral eddig többé-kevésbé lépést tartó Karib tenger kalózai ezúttal jócskán lemaradt. Talán nem meglepő, hogy a vasárnap így a TV2 győzelmével zárult.

Ami a hétköznapokat illeti, egy hete arról számoltunk be, hogy a Konyhafőnök új lendületet adott az RTL Klub hétköznap estéinek. Ezúttal a TV2 kínálatába volt csere. Az Ezek megőrültek futott ki, és jött helyette Az 50 milliós játszma. Liptai Claudia műsora nem indult rosszul, hiszen a celebszivatós műsor számait hozta a vetélkedő is, a két nagy kereskedelmi csatorna közötti különbségből viszont nem tudták ledolgozni.

Noha a kisebb kábeltévékkel nem szoktunk érdemben foglakozni, most azonban érdekesnek tűnt az AXN, ugyanis a Star Wars filmeket tűzte műsorra. A klasszikus darabok, melyek eredetileg a Csillagok háborúja, Birodalom visszavág, és Jedi visszatér címmel, majd később 4. 5. és 6. részként futott, komoly érdeklődést váltottak ki. A kereskedelmi célcsoportban mindhárom epizód top50-es lett, sőt a Jedi visszatér a legjobb 20 műsor közé is bekerült, és csak RTL Klubos vagy TV2-s műsor előzte meg. Noha a tévében jó ideig nem láthatjuk, az új rész számára nem nagy bátorság megelőlegezni, hogy a mozis bevételi rekordokra törnek majd.


Visszatérve a nézettségi adatokhoz azt láthattuk, hogy a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub, míg egy alkalommal, vasárnap a TV2-t követték a legnagyobb arányban a készülékek előtt ülők. A 42. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 21,6 százaléka követte. A TV2-t a nézők 12,9 százaléka nézte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal a F+ (6,3% SHR) léphetett fel, míg a Cool (4,9% SHR) továbbra is a negyedik hellyel kell, hogy beérje. A Viasat3 (2,9% SHR) és a Duna TV (3% SHR) fej-fej mellett végzett, és egyik sem tudott érdemben elmozdulni az egy héttel korábbiakhoz képest.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!