3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elfogadhatatlan, hogy a Malév tulajdonosai halogatják a döntést a cégcsoport jövőjéről, miközben a dolgozók második hónapja nem jutnak idejében a fizetésükhöz, állítja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ). A súlyos likviditási problémákkal küzdő társaságnál a tulajdonosváltásról és a finanszírozásról szóló kérdésekben legközelebb a március 18-i közgyűlésen határozhatnak. Vlagyimir Putyin orosz kormányfő szerint orosz részről már meghozták a finanszírozáshoz szükséges döntést, Veres János pénzügyminiszter jelenleg Moszkvában tárgyal a részletekről.

Megoldásra várva

Február után márciusban sem jutottak a szerződés szerint jogos határidőre fizetésükhöz a földi kiszolgálást végző Malév-leánycég, a Malév Ground Handling Zrt. dolgozói. A vállalat - ahogy egy hónappal korábban - csupán ötvenezer forintot fizetett ki a bérekből, a fennmaradó részt a cégvezetés állítása szerint a hónap folyamán rendezik, tudatta közleményben az mfor.hu-val a LESZ.

LESZ: veszélyben a dolgozók megélhetése


A szakszervezet emlékeztet arra, hogy a legutóbbi, március 3-i közgyűlésen sem született döntés a tulajdonosi szerkezet átalakításáról és a cég válságos helyzetének rendezéséről - a határozathozatalt a március 18-i közgyűlésre halasztották. A LESZ úgy véli: miközben a tulajdonosok egymással alkudoznak, addig a cég dolgozói és családjaik megélhetése komoly veszélybe került. Ráadásul a Malév tartozásai, akadozó működése és bizonytalan jövője a többi ferihegyi céget is negatívan érinti, bizonytalanná téve a tervezést a repülőtéren.

A közlemény kiemeli, hogy a nemzeti légitársaság privatizációs szerződése számos pontot tartalmaz, amelyek a magánosítást követően a munkakörülmények javításáról, infrastrukturális fejlesztésekről és a kapacitás bővítéséről szóltak. Azonban ezek - állításuk szerint - nem teljesültek a Malévot birtokló AirBridge orosz tulajdonosának csődje miatt.

Az előállt helyzet miatt felelősség terheli a privatizációt menedzselő Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt.-t és jogutódját, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-t (MNV) is, amelynek végig rálátása volt a magánosítás előzményeire és folyamatára, teszi hozzá az érdekképviseleti szerv.

A szakszervezet álláspontja szerint a privatizációs szerződés sorozatos megsértései nyomán az állami szervezetnek már közbe kellett volna avatkoznia - az MNV azonban a tulajdonosokhoz hasonlóan az időt húzza. A vagyonkezelő korábban egyébként azt közölte, hogy a mintegy 50 millió eurós tőkejuttatási kötelezettségét teljesítette az AirBridge Zrt.

A szakszervezet ezzel együtt felszólítja az MNV-t, hogy az állítólagos sorozatos szerződésszegések és munkajogi szabálytalanságok miatt mielőbb álljon el a 2007-es privatizációs szerződéstől, és védje meg a márka jó hírét. A LESZ egyelőre a tárgyalásos megegyezés lehetőségét keresi, de nem zárja ki figyelemfelkeltő akciók szervezését a közeljövőben, és utal a munkabeszüntetés lehetőségére is.

Putyinék már döntöttek

A február elején távozott vezérigazgató, Leonov Péter szerint többmilliárd forint friss tőkét igénylő légitársaság szóba került a tegnapi magyar-orosz kormányközi konzultáción is. Vlagyimir Putyin orosz kormányfő kijelentette: orosz részről már meghozták a finanszírozáshoz szükséges döntést, a megoldás folyamatban van.

AZ MTI híradása szerint Gyurcsány Ferenc miniszterelnök hozzátette: a Malévnak működőképesnek kell lenni. Finanszírozása azonban részben technikai kérdés is, ezért úgy döntött, hogy Veres János pénzügyminiszter Moszkvában marad még egy napig, tisztázni a részleteket Viktor Zubkov első miniszterelnök-helyettessel.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!