A Tesco tizenhárom, az Interspar pedig három további hipermarketet nyitott tavaly és idén, így a brit lánc már összesen 76, míg az Interspar 29 egységgel van jelen az országban. Az Auchan tíz hipermarketet üzemeltet már évek óta, a Cora hét boltot birtokol, míg a CBA ebből a bolttípusból eggyel rendelkezik.
Tavaly 11 százalékkal nőtt a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalma értékben a hipermarketek esetében. A szupermarketeknél séa diszkontoknál átlag feletti mértékben bővül a drogéria forgalma.
A hipermarketek az elmúlt egy évben 31 százalékkal részesedtek az élelmiszerek értékben mért kiskereskedelmi forgalmából, ez egy évvel korábban 29 százalék volt. A tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer közül leginkább a sajtok piacán sikeresek a legnagyobb területű üzletek, ezután következnek az ásványvizek, a húskészítmények és a gyümölcsjoghurtok. Átlag alatt marad a sör, szénsavas üdítıital, gyümölcslé, kávé, hőtött szeletes
édesség és tejföl részaránya.
Ugyanakkor a frissen, akár naponta szükséges élelmiszerek vásárlásánál komoly konkurenciát jelentenek a lakóhely közeli boltok. A hazai tulajdonban lévı láncok élelmiszernél elért erıs pozíciója mellett növekszik a diszkontok és a szupermarketek piaci részesedése - olvasható a Nielsen kutatásában.