Az útdíj kiterjesztésének célja, hogy minden tehergépjármű hozzájáruljon a közúthálózat fenntartásához. A várt bevétel nem annyira jelentős, mint a D4-es kategória esetében, hiszen a D3-asok száma elenyésző a többi besorolásúéhoz képest, közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium sajtóosztálya.
Április elsejétől a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárműveknek (D2–D4 kategória) az addig ingyenes autópálya-szakaszokon és az autóutakon – kivéve egyes autópályák fővárosi bevezető szakaszait, illetve az M0-st – is fizetniük kell. Másrészt a 12 tonna össztömeg feletti járművek (D4) vezetőinek az országos közúthálózat kijelölt szakaszain matricát kell vásárolniuk.
A szaktárca adatai szerint az ez év áprilisában bevezetett, a fontosabb tranzitutakon 12 tonnánál nehezebb teherautókra fizetendő úthasználati díjból ötmilliárd forint többletbevétel származott. Ez ad lehetőséget arra, hogy az autópályadíjak egy gépjármű-kategóriánál sem emelkednek 2008-ban, számol be a Világgazdaság.