Csütörtökön késő este a GM is bejelentette, hogy a várakozásokkal ellentétben 3,4 százalékkal tudta növelni eladásait az idén februárban 2006. februárjához képest, az amerikai piacon. Elsősorban a kisteherautó-eladások nőttek. Az amerikai sajtó a jó GM-adat mellett megjegyzi: a Toyota 12 százalékkal növelte eladásait februárban az Egyesült Államokban.
A Ford számára meglehetősen kínos lehet a friss - és ismét kiábrándító - értékesítési adat, hiszen azon dolgozik, hogy visszatérjen a nyereséges gazdálkodáshoz. A Chrysler sorsát egyelőre a német-amerikai DaimlerChrysler anyavállalat készül eldönteni, s nem kizárt, hogy új gazdára lel hamarosan az amerikai vállalat.
Az eladások visszaesését elemzők kapcsolatba hozzák azzal, hogy a gyártók feladják árkedvezményeiket, máskülönben úgymond soha nem térnek vissza a nyereségességhez. Minden esetre múlt havi sikertelenségük a piaci értékesítésben a Toyota és társai malmára hajtják a vizet.