A tavalyi 60,4 milliárd forintról 63,7 milliárd forintra emelkedett a dm német drogérialánc forgalma hazánkban a 2008/2009-es üzleti évben, mondta el szerdai sajtótájékoztatóján Wolfgang Strasser ügyvezető igazgató. Ez 5,46 százalékos növekedésnek felel meg, ami csökkenést jelez a tavalyelőtti, mintegy 17 százalékos bővüléshez képest.
A nyereségre vonatkozó újságírói kérdésre Strasser nem közölt konkrét számot – annyit azonban elárult, hogy olyan szintű profittal zárták az üzleti évet, amelyből finanszírozhatják a további terjeszkedést.
Évente 20-25 új üzlet
Az üzletnyitások számát tekintve tartja a korábbi tempót a vállalat: a boltok száma 2007-ben 204-re, 2008-ban 225-re, idén pedig 250-re nőtt; a 251. üzletet holnap nyitja meg a cég, a most kezdődő üzleti évben pedig további húsz új egység létrehozását tervezik, válaszolta újságírói kérdésre Strasser. A mintegy tíz százalékos bővülési ütem egyébként nagyjából megfelel a dm nemzetközi szinten mért növekedési mértékének.
Új üzletek nyitására a cég mintegy hárommilliárd forintot fordított az idei évben – ebből 28 új egység létrehozására futotta, míg négy egységet bezártak, közölte Józsa Mariann cégvezető.
Az alkalmazottak száma a tavalyi 2262-ről 2230-ra estt vissza - a természetes fluktuáció által kivált dogozókat nem pótolta a társaság, ehelyett hatékonyabbá tette működését, fűzte hozzá Wolfgang Strasser.
Szintén csökkenés figyelhető meg a dm-nél a teljes hazai piacon részesedést tekintve: ez tavaly közelített a 15 százalékhoz, 2009 harmadik negyedévére viszont 12,8 százalékra mérséklődött. A drogériák piacán viszont 51,5-ről 52,6 százalékra sikerült növelni ezt a mutatót.
Óvatos Rossmann
Ami a többi üzletláncot illeti, a Nielsen piackutató vállalat október eleji felmérése szerint a nagy vetélytárs Rossmann öt üzlettel összesen 186-ra bővítette üzletei számát idén; a Müller 31, a Schlecker 24, míg a DDA 22 értékesítő hellyel van jelen a magyar piacon.
A Nielsen elemzéséből az is kiderül, hogy hazánkban a drogériák együttes forgalma 4 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz képest 2008. szeptember-2009. augusztus között. Így piacuk mérete meghaladja a 77 milliárd forintot, a piackutató cég által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi eladása alapján.
W.B.