2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tovább terjeszkedett az elmúlt üzleti félévben a hazánkban is érdekelt brit Tesco szupermarketlánc. A cég 10,3 százalékkal 1,09 milliárd fontra növelte nyereségét - főleg a külföldi eladásoknak köszönhetően.

A csoport teljes árbevétele 12,7 százalékkal javult az augusztus 26-át megelőző hat hónapban. Fontos fejlemény, hogy a Tesco.com online áruház nyeresége is nagy mértékben, 43,1 százalékkal növekedett.

A vállalat bevétele Nagy-Britannián kívül háromszor olyan gyorsan növekszik, mint hazájában. Augusztus végére a cégnek 949 külföldi áruháza volt (Magyarországon 87), ezek közül 370 esik a hipermarket kategóriába. Európában Csehországban, azon kívül pedig az ázsiai országokban - Kínában, Japánban, Dél-Koreában, Malajziában és Thaiföldön - tapasztalták a legnagyobb mértékű terjeszkedést - közli a BBC News.

A Tesco hat évvel ezelőtt érte el az egymilliárd fontos éves profit lélektani határát, idén fél év alatt meghaladta azt. E tény szakértők szerint éles bírálatot fog gerjeszteni azok részéről, akik szerint a társaság túl nagy gazdasági erőt képvisel, s vissza is él azzal, amelynek a kisebb piaci szereplők látják kárát.

Sir Terry Leahy vezérigazgató erre reagálva elmondta, hogy a vásárlók túlnyomó többsége meg van elégedve azzal, amit a vállalat kínál. Szerinte maga a növekedés is egyszerűen ennek jele.

Növekedési lehetőségek

Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban közölte, a cég a vetélytársakénál sokkal olcsóbb, saját márkaneve alatt forgalmazott számítógépes szoftvercsaláddal jelenik meg a kiskereskedelmi piacon. A cég az egyes programokat a tervek szerint 20 font (nyolcezer forint) alatti áron kívánja árusítani. Az áruházlánc ezzel "meredeken alávág" egyebek mellett a Microsoftnak, mivel például az Office programcsomagot Nagy-Britanniában 300 fontig (120 ezer forint) terjedő kiskereskedelmi áron forgalmazzák.

A cég a "zöld" bizniszbe is beszállt, mégpedig az áruházláncok körében mostanában népszerű lépéssel: újrahasznosítható bevásárlószatyrokat kínál. Ezzel némileg javítja társadalmi megítélését, ami mellesleg környezettudatosság és fogyasztóvédelem szempontjából nem túl jó mostanában.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!