A vállalat bevétele Nagy-Britannián kívül háromszor olyan gyorsan növekszik, mint hazájában. Augusztus végére a cégnek 949 külföldi áruháza volt (Magyarországon 87), ezek közül 370 esik a hipermarket kategóriába. Európában Csehországban, azon kívül pedig az ázsiai országokban - Kínában, Japánban, Dél-Koreában, Malajziában és Thaiföldön - tapasztalták a legnagyobb mértékű terjeszkedést - közli a BBC News.
A Tesco hat évvel ezelőtt érte el az egymilliárd fontos éves profit lélektani határát, idén fél év alatt meghaladta azt. E tény szakértők szerint éles bírálatot fog gerjeszteni azok részéről, akik szerint a társaság túl nagy gazdasági erőt képvisel, s vissza is él azzal, amelynek a kisebb piaci szereplők látják kárát.
Sir Terry Leahy vezérigazgató erre reagálva elmondta, hogy a vásárlók túlnyomó többsége meg van elégedve azzal, amit a vállalat kínál. Szerinte maga a növekedés is egyszerűen ennek jele.

Növekedési lehetőségek
Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban közölte, a cég a vetélytársakénál sokkal olcsóbb, saját márkaneve alatt forgalmazott számítógépes szoftvercsaláddal jelenik meg a kiskereskedelmi piacon. A cég az egyes programokat a tervek szerint 20 font (nyolcezer forint) alatti áron kívánja árusítani. Az áruházlánc ezzel "meredeken alávág" egyebek mellett a Microsoftnak, mivel például az Office programcsomagot Nagy-Britanniában 300 fontig (120 ezer forint) terjedő kiskereskedelmi áron forgalmazzák.
A cég a "zöld" bizniszbe is beszállt, mégpedig az áruházláncok körében mostanában népszerű lépéssel: újrahasznosítható bevásárlószatyrokat kínál. Ezzel némileg javítja társadalmi megítélését, ami mellesleg környezettudatosság és fogyasztóvédelem szempontjából nem túl jó mostanában.