A japán Sharp elektronikai konszern fokozni kívánja a síkképernyős tévék európai eladásait. Az elkövetkező három évben tízmilliós értékesítési darabszámmal számol Hans Kleis, a Sharp európai igazgatója, aki a jövő héten nyíló CeBIT kiállítás- és vásár alkalmából nyilatkozott.
Az LCD- és plazmatévék piaci forgalma jónak volt mondható a 2006-os évben, de az ágazat még ennél is jobbra számított a németországi futball világbajnokság miatt. A raktárkészletek felszámolása okán ezután heves árharc tört ki a gyártók között. Az árak 30-40 százalékkal is visszaestek.
A Sony és a Samsung után az ágazat harmadik legnagyobbika, a Sharp sem tudta teljesíteni 2006-os értékesítési tervét: kétmillió laptévé eladását, a második számú japán gyártó "mindössze" 1,6 milliót adott el. A társaság a tervektől elmaradó számokat azzal magyarázta, hogy akadtak ellátási problémák az alkatrész modulok és a monitor panelek tekintetében. Előnyére vált viszont, hogy versenytársaihoz képest viszonylag nagyobb arányban kínál nagyobb méretű képcsővel szerelt tévéket, amelyek ára kisebb mértékben esett vissza, mint a kisebb készülékeké.
A Sharp jelenleg teljes erőbedobással építi ki európai termelési kapacitását. Jelenleg a lengyelországi üzemében gyárt LCD modulokat, ahol a későbbiekben a tévékészülékek összeszerelését is meg kívánja kezdeni.