2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újabb eredménytelen tárgyalási fordulót tartottak csütörtökön a felek. A szakszervezetek szerint ha belátható időn belül nem sikerül megállapodniuk, akkor folytatni fogják a februárban meghirdetett munkabeszüntetést.

Ismét eredménytelenül zárult az egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a szakszervezeti sztrájkkövetelésről csütörtökön. Az egyeztetést június 4-én folytatják.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a csütörtöki egyeztetést követően az MTI-nek úgy nyilatkozott, továbbra is az a véleményük, hogy meg kellene állapodni. Utalt arra, hogy a sztrájkfelhívásukat nem vonták vissza, ha belátható időn belül - még ebben a hónapban - érdemi eredményt nem sikerül elérni követeléseikben, akkor folytatják a februárban meghirdetett és többször felfüggesztett munkabeszüntetést. Eddig azért vártak a sztrájk folytatásával, mert a kormányban változások történtek, és várják, hogy az új közlekedési miniszter ebben a kérdésben hogyan foglal állást.

A VDSZSZ alelnöke hozzátette: "bízunk benne, hogy egyezségre lehet jutni". Az új közlekedési miniszter eddigi nyilatkozataiból a szakszervezet számára az derül ki, hogy megegyezésre törekszik.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: továbbra sincs közeledés a felek álláspontja között. A MÁV szerint a sztrájkkövetelések mindegyike teljesíthetetlen. Emlékeztetett arra, hogy két sztrájkkövetelést - a 10 százalékos többlet béremelést a kiszervezett társaságoknál, illetve az 1,1 százalékos bérfejlesztést a növekvő infláció ellentételezésére - a bíróság első fokon jogellenesnek minősítette, a MÁV Cargo privatizációs bevétele még nem folyt be a MÁV Zrt-hez, de ha ez megtörténik, a pénzt hiteltörlesztésre kívánja fordítani a társaság. A döntést a 38 vasúti mellékvonal ügyében az év végéig kitolták, folynak a tárgyalások az érintettekkel - mondta Sigulinszki Tibor.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!