2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Újabb eredménytelen tárgyalási fordulót tartottak csütörtökön a felek. A szakszervezetek szerint ha belátható időn belül nem sikerül megállapodniuk, akkor folytatni fogják a februárban meghirdetett munkabeszüntetést.

Ismét eredménytelenül zárult az egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a szakszervezeti sztrájkkövetelésről csütörtökön. Az egyeztetést június 4-én folytatják.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a csütörtöki egyeztetést követően az MTI-nek úgy nyilatkozott, továbbra is az a véleményük, hogy meg kellene állapodni. Utalt arra, hogy a sztrájkfelhívásukat nem vonták vissza, ha belátható időn belül - még ebben a hónapban - érdemi eredményt nem sikerül elérni követeléseikben, akkor folytatják a februárban meghirdetett és többször felfüggesztett munkabeszüntetést. Eddig azért vártak a sztrájk folytatásával, mert a kormányban változások történtek, és várják, hogy az új közlekedési miniszter ebben a kérdésben hogyan foglal állást.

A VDSZSZ alelnöke hozzátette: "bízunk benne, hogy egyezségre lehet jutni". Az új közlekedési miniszter eddigi nyilatkozataiból a szakszervezet számára az derül ki, hogy megegyezésre törekszik.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: továbbra sincs közeledés a felek álláspontja között. A MÁV szerint a sztrájkkövetelések mindegyike teljesíthetetlen. Emlékeztetett arra, hogy két sztrájkkövetelést - a 10 százalékos többlet béremelést a kiszervezett társaságoknál, illetve az 1,1 százalékos bérfejlesztést a növekvő infláció ellentételezésére - a bíróság első fokon jogellenesnek minősítette, a MÁV Cargo privatizációs bevétele még nem folyt be a MÁV Zrt-hez, de ha ez megtörténik, a pénzt hiteltörlesztésre kívánja fordítani a társaság. A döntést a 38 vasúti mellékvonal ügyében az év végéig kitolták, folynak a tárgyalások az érintettekkel - mondta Sigulinszki Tibor.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!